Sales Support till Shipman Bildelar

Sales Support till Shipman Bildelar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig del av ett expansivt bolag inom eftermarknaden? Som Sales Support på Shipman Bildelar kommer du arbeta inom vår säljorganisation och besitta huvudansvaret för bland annat fakturering och reklamationshantering.

Vi expanderar och förstärker vårt team med en Sales Support till vårt kontor i Saltsjö-Boo. Rollen utgör en viktig del i vår organisation och du kommer att stötta upp i försäljningsledet. Rollen erbjuder en variation av arbetsuppgifter med huvudfokus på fakturahantering. Vid behov kommer du även stötta ordermottagning med att registrera ordrar och svara i telefon.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Sammanställa och skicka ut fakturor till kunder
• Hantera inkommande fakturor
• Registrera och följa upp reklamationsärenden
• Vid behov besvara kundsamtal
• Vid behov stötta i orderhantering


Din Profil
Vi tror att du har arbetat i liknande befattning tidigare och har erfarenhet av fakturahantering. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Visma. Därtill är du kommunikativ och besitter en hög servicenivå och trivs med att ha flertalet kontaktytor, du utrycker dig väl i både tal och skrift på svenska samt engelska. Ditt arbetssätt präglas av att vara noggrant, strukturerat och flexibelt. Du ser dig själv som en teamspelare och trivs bra att arbeta såväl i grupp som självständigt.

Vi har en prestigelös och familjär kultur och kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du erbjuds en roll med flertalet utvecklingsmöjligheter på ett växande företag där den ena dagen inte är lik den andra.


Om företaget
Shipman Bildelar AB levererar reservdelar till eftermarknaden med specialisering inom chassi och fjädring. Företaget grundades 2013 och Shipman Bildelar är nu en väletablerad aktör på den nordiska Automotive-marknaden. Våra kunder är ledande bilreservdelsföretag i Sverige, Norge och Finland.
Shipman Bildelar är ett familjeägt företag inom IM Global Group Holdings med huvudkontor i England. Koncernen omsätter ca 15 miljoner EURO (2021) och har bolag i England, Sverige, Polen, Spanien, USA, och Kina.

Våra produktområden omfattar: bakaxlar, luftfjädring, länkarmar, framvagns/bakvagnsbalkar, bussningar, bränslerör och drivaxlar. Från vårt centraleuropeiska lager i Polen levererar vi till stora partikunder och som komplement har vi ett servicelager i Saltsjö-Boo utanför Stockholm för hantering av mindre, dagliga ordrar.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alida Antonsson 070 – 664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Liknande jobb


29 november 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024