Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Hägglunds är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 50 år bakåt i tiden. I dag är vårt företag en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som bland annat återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 700 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel.
Hägglunds är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, inklusive resurser och möjligheter för din personliga utveckling. Nöjda medarbetare är grundstenen i Hägglunds framgång, nu och i framtiden. Du ska kunna hitta balans och ha ett fungerande familjeliv, på en plats med fantastisk natur och en trygg närmiljö. Dessutom vill vi erbjuda jobb med en känsla av mening – att du jobbar med hållbara produkter som gör nytta i världen
Har du en teknisk bakgrund och en passion för tekniska system och vill ta på dig en nyckelroll i att utveckla vårt säljverktyg? Bli vår Sales System Administrator och påverka vår globala framgång!
Om rollen
Som Sales System Administrator kommer du att ha en central roll i vår globala organisation genom att administrera regelverket i vårt egenutvecklade säljverktyg - Hägglunds Configurator. Du med din expertis kommer att vara en viktig del i detta projekt. I rollen kommer du leda och driva frågor angående våra konfigureringsprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Förvaltning och utveckling av regelverket som bygger upp vår konfigurator.
Utveckla och underhålla produktmodeller för konfigurering och dimensionering av Hägglunds hydrauliska drivsystem.
Support till våra säljbolag.
Delta i förbättringsforum för konfiguratorn.
Delta i utbildning av systemet internt och externt
Din roll kommer att vara varierande och bred, vilket ger dig möjligheten att hantera tekniska utmaningar, analysera komplexa problem och hitta innovativa lösningar. Dessutom kommer du att ha möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Din fasta arbetsplats kommer vara vid huvudkontoret i Mellansel, men ditt arbete kan komma att innebära ett visst antal resdagar vid externa utbildningar och uppföljning, vilket ger dig möjlighet att bygga starka relationer med kollegor över hela världen.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
en relevant teknisk gymnasie-, högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis inom systemvetenskap, datavetenskap, maskinteknik eller liknande,
en stark teknisk förståelse och förmåga att självständigt lösa tekniska utmaningar samt analysera komplexa problem.
tidigare erfarenhet inom områden som sälj-och produktkonfigureringsverktyg är meriterande, men inte ett krav.
flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
För att trivas i rollen förväntar vi att du har:
god samarbetsförmåga
ett självständigt arbetssätt och en förmåga att driva utvecklingsområden
förmåga att se processer och produktstrukturer och deras samband med varandra.
Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta då Sara Moraeus, Head of Hägglunds Sales Tools, Quotations & Qualifications på telefon 0660–870 29 eller mejl Sara.Moraeus@boschrexroth.se
Mer information om Hägglunds produkter och drivsystem kan du hitta på www.hagglunds.com.
Vill du ansöka tjänsten?
Välkommen med din ansökan senast 2025-01-15. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Ansök därmed gärna så snart som möjligt!
Vill du veta med om att jobba och leva i Örnsköldsvik Kommun?
Om du inte kommer från området, så kan du på ett lättsamt sätt få en bild av ditt framtida liv i Örnsköldsvik här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Stenbäck
+46722080892