Sales System Expert till Coca-Cola Europacific Partners

Sales System Expert till Coca-Cola Europacific Partners

Arbetsbeskrivning

Vi letar just nu efter en medarbetare till vår Säljstödsavdelning som ser framtidens nya arbetssätt och kan omvandla det till verklighet. Som Sales System Expert har du intresse för system och dess möjligheter. Du jobbar proaktivt för att förbättra och utveckla rutiner, verktyg och kommersiella processer för att optimera arbetet för våra användare!


Om rollen
Som vår Sales System Expert kommer du tillhöra teamet Sales system support som är en del av vår Sales Operations avdelning som är en del av vår fältsäljsorganisation. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni med att underhålla och förbättra våra verktyg och kommersiella processer för att ge de bästa möjliga förutsättningarna till våra säljare.
Du kommer att arbeta med att implementera strategiska initiativ som ligger till grund för våra affärsmål. Du kommer behöva ha en helhetssyn och vara bra på att förstå en användares behov i vardagen och i sin tur kunna förmedla informationen till våra europeiska team som jobbar med vidareutveckling och förbättring av våra verktyg. I rollen kommer du ha ett övergripande ansvar och ägarskap för ett urval av interna system och processer där du kommer vara länken mellan dem och slutanvändaren för att kunna säkerställa optimal effektivitet och prestanda. Exempel på CRM system och verktyg vi använder är Salesforce, Salesforce Marketing Cloud och Genesys purecloud.
I rollen kommer arbeta tillsammans med teamets andra Sales System Expert och dina kollegor på supportfunktionen. Du kommer även att jobba nära många andra olika interna team som exempelvis KAM, kommersiella supportavdelning och Fältsälj men också våra centrala team likväl med tredjepartsleverantörer. Detta är en dynamisk och spännande roll där du driver projekt och förbättringar av system och processer kopplad till försäljning - allt för att stödja vår nuvarande och framtida route-to-market strategi för Coca-Cola Europacific Partners Sverige!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Du rapporterar till Manager Sales system support och du kommer vara baserad på vårt moderna huvudkontor i Jordbro, söder om Stockholm.

För att lyckas i rollen behöver du:
Minst gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning är meriterande
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en supporterade roll eller i en supportfunktion.
Goda systemkunskaper i Salesforce eller annat CRM system. Meriterande om du har kunskap i Sharepoint, Salesforce Marketing cloud.
Goda kunskaper i Excel och Officepaketet
Du kommer jobba tvärfunktionellt och ha många kontaktytor på både nationell och internationell nivå. Du behöver vara trygg i att kommunicera i både tal och skrift i svenska och engelska.
Gärna erfarenhet av att förstå och omvandla slutanvändarnas behov till systemkrav.
Stort intresse för och gärna erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt, utvecklings- och förbättringsarbete eller implementering av nya system och processer.


Framförallt tror vi att du:
Vi söker dig som vågar tänka nytt och ha en känsla för hur vi vill jobba i framtiden men också motiveras av att förenkla i stort som smått. I rollen krävs det att man har god systemvana och förståelse för hur data och system kan underlätta för slutanvändarna. Vi tror att din drivkraft ligger i din lösningsorienterade och serviceinriktade personlighet. Du är en relationsskapade person med god förmåga att nätverka och hantera olika stakeholders, såväl internt som externt. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har god förmåga att vara självgående i att driva ditt arbete framåt. Som person är du flexibel och van att arbeta adhoc men även säkerställa vad som behöver göras på lång sikt. För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha en god analytisk förmåga, vara duktig på att samarbeta med andra och tycker om att lära dig nytt och kontinuerligt utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi värdesätter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Vi erbjuder dig:
Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) är ett innovativt och dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Vi brukar säga, " You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. CCEP är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats. Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices.
You may join for the brand but stay for the people!


Låter det intressant?
Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 19/3 2023. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Emilia Kottorp, ekottorp@ccep.com. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Dryckesvägen 2C
Haninge, 13687

Liknande jobb


24 november 2024