OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är dags att bygga ut. Till våra nya lokaler i Sollentuna söker vi en Sales Team Leader som vill vara med på vår Transformation journey och tillsammans med oss bygga en stark säljorganisation i Stockholmsregionen.
Är du en erfaren säljledare med erfarenhet av både fält- och telefonsälj, samt har ett utpräglat ledarskap, affärsmannaskap och förmåga att skapa och bibehålla långsiktiga relationer? Då kan detta vara rollen för dig!
Få koll på rollen
Som Sales Team Leader ansvarar du för att självständigt driva vårt kontor i Stockholm. I dagsläget består gänget av tre KAM säljare med huvudsak fält som arbetsområde. Vi ämnar att starta ett nytt, drivet team innesäljare som fokuserar på våra två områden inom Retail Finance (Payment Soloutions) och olika typer av företagsfinansiering. Tjänsten innebär bland annat personalansvar, rekrytering, budgetansvar och försäljningsansvar. Du kommer vara ansvarig för befintliga KAM-säljare med i huvudsak fält som arbetsområde, men även över ett nystartat gäng innesäljare. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen tillsammans med dina team och du rapporterar till Sales Manager Norden.
Du kommer att arbeta utifrån följande fokusområden;
• Strategiskt arbete utifrån ett ledarperspektiv och du behöver inte bara vara en otroligt skicklig människokännare, du bör också besitta förmågan att driva affärer frpn prospektering till avslut.
• Du och dina team kommer att vända er till både små och stora kunder där en av framgångsfaktorerna är att ni har ett genuint intresse och bra förståelse för bolagens ekonomiska situation. Relationen med kunden är det viktigaste för oss.
• Utgående telefonsamtal är ett viktigt redskap i säljprocessen och förekommer till en stor del i det vardagliga arbetet. Du bör känna dig lika bekväm i att såväl ringa själv som att coacha andra, genom exempelvis samlyssning och sambesök.
• Hög servicenivå, tillgänglighet och återkoppling är vinnande faktorer för att nå bästa möjliga resultat.
Du kommer arbeta i ett team där dina kollegor har olika erfarenhet, kunskap och yrkesbakgrund vilket skapar bra förutsättningar för utbyte och utveckling. Du kommer att ges möjlighet att arbeta självständigt i en kvalificerad roll på en rolig, stabil och expansiv arbetsplats där du har möjlighet att bidra till utvecklingen av Resurs Bank.
På ett personligt plan
För att lyckas i rollen som Sales Team Leader ser vi att du som person är nyfiken, öppen, utåtriktad och har förmågan att skapa goda relationer. Du är uthållig med en stor portion ambition och framförallt egen drivkraft. Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer;
• Har dokumenterad ledarerfarenhet i liknande typer av säljorganisationer, med goda resultat. Referenser begärs. Direkt erfarenhet med innesäljarteam är meriterande.
• Självständigt drivit säljprocesser där du levererat prestation utöver det vanliga
• Arbetat utifrån ett tydligt relationsfokus där du satt dig in i kunders olika förutsättningar och sedan omsatt det till kunskap för att skapa lönsamhet för kunden
• Förmågan att driva på säljarbetet med tex utgående telefoni eller ”kalla samtal” som är en viktigt framgångsfaktor i detta arbete
• Erfarenhet av försäljning av finansiella tjänster och/eller B2B
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Mer än bara ett jobb
Resurs anda handlar om transformation, våra värderingar (DOIT), vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank – vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?
Bra att veta:
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med flextid
Ansök idag!
Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.
#RB
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044