OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och att uppnå resultat och mål? Har du ett stort eget driv och kan leda andra i samma riktning? Då kan vi erbjuda dig en viktig och varierande roll i en händelserik arbetsmiljö, där du och dina kollegor tillsammans arbetar för att lyfta hela vår försäljning och bidrar till att skapa möten som gör avtryck för både utställare och besökare.
Vad innebär tjänsten?
Försäljningsenheten ansvarar för försäljningen av deltagande för utställare på våra event. Som Sales Team Manager (STM) arbetar du med att planera, leda och fördela arbetet för säljarna i ditt team, enligt en pipeline management-modell. Det är du som målstyr ditt säljteam, följer upp och analyserar utfallet. Du bidrar till att ta fram försäljningsbudget och säljplaner för respektive event och har mycket kontakt gentemot projektgrupper kring dessa event, gällande exempelvis affärsplaner och aktivitetsplaner för marknadsföring.
I rollen ingår också att lyfta vår försäljning till nästa nivå och driva förändringsarbete. Som STM ansvarar du för ett säljteam bestående av 5-10 säljare och ingår i försäljningsenhetens säljledningsgrupp.
Vem är du?
För att trivas på Stockholmsmässan måste du vara drivande, engagerad och affärsmässig. För att lyckas i rollen behöver du kunna leda, inspirera och entusiasmera säljarna i ditt team till att nå uppsatta mål men också ha förmågan att hela tiden tänka på hur saker kan förbättras och utvecklas inför framtiden. Som person är du flexibel och lösningsinriktad med högt kundfokus. Du är bekväm med att presentera och diskutera försäljningsresultat gentemot projektgrupper och har lätt för att bygga givande relationer, såväl internt i organisationen som externt mot kund.
Vi ser gärna att du som söker har/är:
- Gymnasial utbildning samt vidareutbildning inom försäljning.
- Minst 3-4 års dokumenterad erfarenhet av kvalificerad konceptförsäljning.
- Minst 3 års erfarenhet i ledande befattning.
- Kunskaper i företagsekonomi, t ex gällande upprättande av försäljningsbudget.
- God förmåga att strukturera och planera, såväl kort- som långsiktigt.
- God analytisk förmåga gällande utfall av försäljning.
- Mycket goda kunskaper i svenska och affärsengelska, i både tal och skrift.
- Van att arbeta i olika IT-relaterade system, exempelvis MS Office.
Vad erbjuder vi dig?
Stockholmsmässan är ingen vanlig arbetsplats eftersom ingen dag är den andra lik - ena dagen bakas det surdegsbröd i en monter, andra testas drönare. Du kommer att växa tillsammans med utmaningarna du möter i vardagen - och tillsammans med den breda kompetens som finns samlad i huset. Vi erbjuder vidareutbildningar, genom vårt utbildningsinitiativ SM Academy, och du har goda möjligheter att byta inriktning och roll inom företaget. Alla våra medarbetare utbildas i förmågan att ge service i världsklass - och vi premierar månadsvis de som utmärker sig.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) med tillträde 1 februari 2019 eller enligt överenskommelse.
Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 december 2018. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Om Stockholmsmässan
Stockholmsmässan har av Stockholms stad fått uppdraget att bidra till besöksnäringen i länet. Våra cirka 250 medarbetare - fördelat över 32 vitt skilda yrkesroller - ser till att tillsammans lösa uppdraget genom att erbjuda branschens största och mest attraktiva mötesplats. Vår arbetsvardag präglas av en variation och puls av sällan skådat slag, och vi ser hela tiden till att du som medarbetare får den vidareutveckling du vill ha och behöver. Vår gemensamma drivkraft är att skapa möten som gör skillnad. Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedin
0730-565554
Alexander Sellman
+46707494472
Alexander Sellman
Cecilia Henningsson