OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936. Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®.
Önskar du att ha ett omväxlande jobb och vill jobba i ett inspirerande team inom kundtjänst? Är du som person administrativt lagd, relationskapande och gillar att visa ett stort engagemang för kunder och kollegor? Då tycker vi att du ska söka tjänsten direkt!
Din roll:
I rollen som Salesassistant blir du en del av vårt Customer Service team och arbetar med att koordinera och ge support till våra kunder främst i norra Europa. Du kommer att ha många kontaktytor inom företaget i ditt dagliga arbete så som Produktion, Lager, Demand planning, IT och Ekonomi. Vi ser utöver det gärna att du tycker det är kul med förändringar och nya projekt.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i tjänsten är: Kundsupport
Orderhantering
Fakturering
Bevakning av produkttillgång och leveranstider
Reklamationshantering
Bokning av internationella transporter
Attestering av fraktfakturor
Diverse administrativa uppgifter inom Customer Service
Är det du som kommer trivas i rollen hos oss?
För att trivas i rollen har du en vilja att supportera och motiveras av att leverera bra kvalité och service till kunder. Du gillar att skapa och upprätthålla relationer samt är administrativt lagd. För dig är noggrannhet och struktur i ditt arbete grundläggande och du trivs med att ha ett tätt samarbete med dina kollegor samtidigt som du är självgående i ditt arbete. Vi ser gärna utöver det att du har en förmåga att se flödet i processer, är analytisk med sifferkänsla.
Erfarenhetsmässigt ser vi att du har arbetat inom kundtjänst eller haft en annan liknande tjänst tidigare. Vidare är du en god kommunikatör och talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Till sist är det en fördel i fall du tidigare arbetat med ett affärssystem, gärna SAP samt har kunskaper i Excel.
Vi erbjuder dig Ett stark varumärke i en internationell miljö
Hybridarbete med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan
Ett rutinerat CS team där du får god stöttning i din introduktion i arbetet
Personalförmåner som pensionrådgivning, träningslokal, företagshälsovård och lokal personalklubb som anordnar diverse aktiviteter.
Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.
Nyfiken på att få veta mer?
Isaberg Rapid har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande urval så ansök så snart som möjligt. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson, stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371- 39 41 01
Varmt välkommen med din ansökan!