Sälj-/marknadsassistent till Braun Medical AB

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en självgående person till rollen som sälj-/marknadsasssistent för anställning hos Braun Medical AB Beskrivning av företaget: B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett familjeägt företag med mer än 170 års verksamhet inom det medicinska området.Företaget utvecklar, producerar och säljer produkter för användning inom sjukvården.Genom modernisering och innovativ styrka har B. Braun vuxit till ett världsomspännande företag och ledande distributör på sjukvårdsmarknaden.B. Braun har ett brett sortiment av produkter, de ställer höga kvalitetskrav och översätter konstant ny kunskap till produkter och service. Förutom att B. Braun exporterar varor till hela världen har företaget också affärsaktiviteter i många olika länder.Företaget har huvudkontor i Tyskland och på B Braun arbetar nära 38.000 anställda i 50 länder.År 2008 hade B. Braun en total omsättning på 3,8 miljarder Euro.På Braun Medical AB i Sverige arbetar idag ca.40 personer i Sverige, varav 30 stycken sitter på kontoret i Stockholm.För mer information, se www.bbraun.se Arbetsuppgifter: B.Braun expander och söker nu dig som vill arbeta som sälj- och marknadsassistent.Som sälj- och marknadsassistent kommer du dels att hjälpa företagets säljare med administrativa uppgifter och säljmaterial samt arbeta med marknadsföring.Du kommer t.ex. att: *Planera mässor och utställningar som säljarna sedan håller i *Koordinera sammanställandet av den tidsskrift som företaget ger ut 3 gånger per år *Göra utskick med aktuella kampanjer till kunder samt följa upp dessa *Uppdatera företagets hemsida med aktuell information *Arbeta med sälj- och marknadsplanering I rollen ingår även att göra broschyrer, blanketter och PowerPoint-material.Du arbetar också med att koordinera och administrera inbokningar till konferenser etc.samt skicka ut inbjudningar till deltagare.Vidare kommer du att arbeta med att utveckla Aesculap academy i Sverige som idag finns på internationell nivå för utbildning riktat mot läkare och sjuksköterskor inom olika specialistområden.Vi söker dig som: *Har en examen från Handelshögskolan eller motsvarande.Gärna med inriktning mot marknadsföring *Har goda kunskaper i Officepaketet och då framförallt PowerPoint Det är meriterande om du har kunskaper inom Ms Access.Som person är du duktig på att planera arbete i förväg och kan prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt.Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter samtidigt som du kan behålla lugnet i stressiga situationer.Viktigt är att du kan förbli motivera trots bakslag och kan resa dig.Rollen kräver att du trivs i att arbeta med andra människor och är duktig på att skapa och vårda relationer med dem du samarbetar med.Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024