OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Solens Energi
På SolensEnergi arbetar vi för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar för energistyrning.
Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5° koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en mötesbokare för att nå ut till nya kunder.
Ända sedan starten 2012 har vi på SolensEnergi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare till nöjda kunder över hela Skåne. Det har gett oss en stark lokal profil som legat till grund för bolagets tillväxt samt att bolaget i oktober blev en del av 1KOMMA5°-koncernen som har installerat över 45 000 solcellssystem de senaste åren och satsar på att omvandla 500 000 hushåll per år i Europa för att uppfylla visionen om en klimatneutral villamarknad år 2030.
Vi växer och söker nu en sälj- och marknadsassistent.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planera, koordinera och genomföra för sälj och marknadsaktiviter, exempelvis säljkampanjer, annonsering, sociala medier och events
- Framtagande av sälj- och marknadsmaterial
- Mottagande av kundförfrågningar via telefon och CRM-system
- Mötesbokning av kundbesök för våra säljare
- Order- & säljadministration
Detta är en ny tjänst där det kommer ges viss möjlighet att påverka utformningen av arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta i nära samarbete med bolagets VD och försäljningschef.
Om dig?
Du som söker den här tjänsten är en person som får saker att hända. Du gillar att vara spindeln i nätet, tar ansvar, är noggrann och kan strukturera arbete för såväl dig själv som medarbetare. Vi är ett snabbfotat företag och ser vi möjligheter kan vi agera snabbt på dem. Det är en förutsättning att du är snabblärd och trivs i en föränderlig miljö, troligtvis har du arbetat i små- eller medelstora bolag tidigare.
Du är en person som är lyhörd och tycker om kundkontakt. Du har en fingertoppskänsla för design av marknadsmaterial och utförande av marknadsaktiviteter. Har du kunskap inom designprogram som Adobe Indesign och Photoshop är det meriterande, men inget krav. Vi ser också att du har följande kompetens:
- Kommunikativ och har en bra servicekänsla
- God datorvana, lätt att lära dig nya program
- Bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- Kan projektleda aktiviteter
Vi premierar ambition framför erfarenhet, men ser att du har en relevant utbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Hos oss är även de mjuka värdena viktiga. Vi har en kultur av att vi bryr oss om varandra och sätter stolthet i att ha nöjda kunder. Du är en social person som kan jobba målinriktat men gärna hjälper dina kollegor när det behövs.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi ligger i framkant inom en snabbväxande bransch som är viktig för vår framtid, där vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle. Denna tjänst ger dig möjlighet att ta stort ansvar samt erbjuder varierande arbetsuppgifter. Du blir omgiven av skickliga kollegor och vi satsar såväl på interna som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din yrkesroll!
Vi är ett tight team som gärna gör aktiviteter tillsammans för att bygga vår fina laganda. I våras åkte hela bolaget ner till vårt moderföretags huvudkontor i Hamburg för kick-off. Snart är det dags för höstens aktivitet - kanske följer du med?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 40 timmars arbetsvecka. Vi erbjuder fast månadslön, tjänstepension, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag. Placeringsort är Vellinge och du rapporterar till bolagets VD.
Låter detta som något för dig?
Tveka i så fall inte – skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Edlund, 040-6540680.