OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet. Du kommer att vara placerad på koncernens moderbolag, Kontorsfixarna Skandinavien AB, där du kommer att ingå i ett engagerat och framgångsrikt team. Vi har precis flyttat in i moderna och nyrenoverade lokaler intill Stureplan i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika typer av sälj- och marknadsstöd i nära samarbete med VD och Marknadsansvarig. En viktig del av arbetet består i att boka sälj- och avstämningsbesök hos befintliga och potentiella kunder. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla samarbetet med befintliga kunder samt av att söka upp nya kunder och etablera initial kontakt. Du kommer också att vara ansvarig för att utforma och skriva avtal, offerter och upphandlingar. Vissa upphandlingar är mycket omfattande och komplexa. Därför förutsätter vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. I rollen som marknadskoordinator kommer du att ansvara för att skriva och formge platsannonser samt administrera annonsbokningar i tryckt och digital media. Våra rekryterare levererar ett underlag och det är din uppgift att förvandla detta till en intresseväckande annonstext som lockar "rätt" sökande. Du kommer att arbeta med viss interninformation samt event i form av personal- och kundaktiviteter, resor och konferenser. I tjänsten ingår kundbesök under kontorstid samt vissa evenemang och representation på kvällar och helger. Du behöver därför ha en utåtriktad och social personlighet. Även andra arbetsuppgifter inom sälj och marknadsföring förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, positiv och kreativ. Du har tydligt kundfokus och vet att nöjda kunder är företagets främsta tillgång. Det är viktigt att du är självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål samt tar ansvar för att målen nås. Du ser och tar tillvara på de möjligheter som ges. Det är mycket viktigt att du är en stilsäker skribent med god känsla för det svenska språket. Du har tidigare erfarenhet av att skriva och utforma avtal, offerter och upphandlingar. Att arbeta i ett bemannings- och rekryteringsföretag är väldigt lärorikt, utvecklande och stimulerande men ställer samtidigt höga krav på flexibilitet, initiativförmåga, stresstålighet, förmåga att arbeta självständigt samt en förmåga att fatta snabba beslut. Arbetet är mycket varierande och tempot är oftast högt. Du har goda datorkunskaper inom framförallt MS Office. Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i Adobe InDesign eller motsvarande programvara. Din engelska är god både i tal och i skrift. Körkort är ett krav.