OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rimab Facility Service erbjuder lokalvårds- och supporttjänster för att skapa tid för våra kunder att koncentrera sig på sin kärnverksamhet. Vi utför det mesta inom lokalvård, från tung industristäd, renrum till högfrekvent finishstäd. Vi erbjuder även en mängd olika supporttjänster, allt från bemanning av reception och intern service till hantering av kaffe, frukt och växter. Rimab Facility Service AB, som grundades redan 1989, är idag ett av Sveriges största bolag inom facility service. Vi omsätter ca 150 mkr och sysselsätter ca 400 medarbetare.
Om rollen
Som Sälj och anbudsansvarig får du en bred roll som stäcker sig från första kundkontakt till slutförd affär. Vi vill att du är med och bidrar till bolagets affärsutveckling genom att vara delaktig i utvecklingen av Rimabs erbjudande från idéer till ökad försäljning.
Du ansvarar för små till medelstora kunder som är intresserade av Rimabs lokalvård och servicetjänster. Dina arbetsuppgifter innefattar hela anbudsprocessen i offentliga-och privata upphandlingar. Du följer kunden genom hela resan från första kontakt till uppföljning, hur de har upplevts sina första månader med Rimabs service. I nära samarbete med operations-/driftorganisationen skapar ni kundupplevelse i världsklass.
Arbetsuppgifter
Rollen är en fördelad på försäljning och administration, du kontaktar intressanta prospekt, agerar på leads som kommer från driftorganisationen. Därefter gör du en behovsanalys och lösningsförslag av kundens önskemål som du sedan presenterar. Kunderna finns både inom offentlig- och privat sektor vilket betyder att du jobbar med anbud till offentliga upphandlingar men du jobbar även med offerter till privat bolag. Kunderna befinner sig inom industrin, skolan och kontor samt fastighetsbranschen.
Tillsammans med den operativa säljchefen har du kunder över hela Sverige men kundkontakten sker till största del över telefon och via Teams, men även fysiska besök förekommer. Allt arbete utförs i egen regi med egen personal och du har ett tätt samarbete med driftorganisationen i överlämningar och uppföljningar. Du arbetar i Visma och Lime GO. Denna roll är placerad på huvudkontoret i Mölndal.
Din erfarenhet
Du har erfarenhet från upphandlingar och god erfarenhet av att skapa offertunderlag, anbud och kalkylering. Du har erfarenhet av företagsförsäljning och kan visa ett dokumenterat säljresultat från tidigare roll. Det är meriterade om du har arbetat inom FM/lokalvårdsbranschen. Du är trygg med hela säljprocessen från prospektering till kundmöte och lösningspresentation. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper i Excell och en eftergymnasial utbildning samt körkort.
Om dig
Som person beskriver du dig som självgående och ansvarstagande och du drivs av nöjda kunder som du bygger en långvarig relation med. Du får lika mycket energi av kundkontakt som att skriva ett offertunderlag med ett en riktigt bra och kundanpassad lösning. Med ett utåtriktat sätt som präglas av kreativitet, noggrannhet och lösningsfokus, tar du till dig de utmaningar som kommer din väg. Du arbetar gärna proaktivt och trivs som bäst när du har mycket att göra.
Vad erbjuder Rimab
Säljorganisationen växer och det finns goda utvecklingsmöjligheter, vi uppmuntrar nya idéer och uppskattar när man tar egna initiativ och vill vara med och påverka. Du kommer till ett företag med god samanhållning och en gedigen kundstock av nöjda kunder. I rollen ingår tjänstebil och andra fördelaktiga förmåner. Det viktigaste är att vi ska lyckas TILLSAMMANS.
Ansökan
Varmt välkommen att söka tjänsten med cv och ett personligt brev via jerrie.se Sista ansökningsdagen är 27 april, men urval sker löpande så vi ser gärna att du söker snarast möjligt. Har du frågor om rollen får du gärna kontakta Rekryteringskonsult Frida Dire frida.dire@jerrie.se 0703-001016