Sälj- och anbudskoordinator till transportföretag i Solna

Sälj- och anbudskoordinator till transportföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som företagets sälj- och anbudskoordinator kommer du att stötta hela bolagets säljteam och stödja insatser för att uppnå tillväxtmål. I rollen får du möjlighet att administrera och utveckla säljprocesser och verktyg, hantera prognoshanteringsprocessen samt stödja säljteamet i strategiarbete. Låter detta som din nästa roll? Skicka då in din ansökan redan idag!


Tjänsten innebär att du blir en del av ett högt kvalificerat internationellt team. Företagets arbetsmiljö är dynamisk och positiv. En inkluderande och ansvarsfull kultur är grunden för organisationen där olika människor erbjuds utmärkta möjligheter att växa, lära sig och utvecklas i sin karriär. De är engagerade i att uppmuntra sina anställda att nå sin fulla potential.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
• Samla in information om marknadsutveckling och trender som stöd till säljteamet


• Utföra marknads- och kundanalys och presentera resultatet på ett snyggt och läsbart sätt


• Hjälpa anbudsledarna i anbudsprocessen, t.ex. ta fram underlag för anbuds- och kontraktdokumentation


• Hantera dokument som uppdateras regelbundet i olika anbudsportaler 


• Stötta säljchefen och leverera rapporter till ledningen varje månad eller på begäran


• Stötta säljchefen och säljteamet i deras dagliga arbete och processer 


• Administrera resekostnadsanspråk för försäljningsdirektören


• Stötta säljteamet i översättningsarbete


• Skapa, följa upp och hantera inköpsförfrågningar och beställningar 


• Samordna kundevenemang för det nordiska försäljningsteamet



Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. 



Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har minst en kandidatexamen i antingen marknadsföring, affärer eller teknik och yrkeserfarenhet från en liknande roll. Du har goda kunskaper i verktyg som Salesforce och SAP och MS Office. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift


Som person ser vi att du har god kommunikationsförmåga. Du kan organisera ditt arbete strukturerat med uppmärksamhet på detaljer samt ha en analytisk och problemlösande tänkesätt. Du är pålitlig och korrekt med starkt kundfokus.
 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökningsdag 2020-09-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Caroline Karlsson caroline.karlsson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024