Sälj- och innehållskoordinator till Skånetrafiken

Sälj- och innehållskoordinator till Skånetrafiken

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.
Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne och en av Sveriges största kollektivtrafikmyndigheter.
Vår vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Varje dag reser ca 300 000 människor med någon av våra stadsbussar, regionbussar, spårvagnar eller tåg.
Våra resenärer består av olika målgrupper ex. arbetspendlare, tjänsteresor, fritid, studerande som åk till jobbet, familjen och vännerna. För våra resenärer är vi en väldigt viktig del av deras vardag.
Skånetrafiken bidrar till ett att skapa ett hållbart samhälle och att göra Skåne till en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i.

På alla våra fordon har vi digitala skärmar som är den viktigaste kanalen för oss att kommunicera, informera och underhålla våra resenärer. Kanalen syftar till att skapa ett tryggt och enkelt resande men också bidra till att skapa mervärden för resenären under resan. Dessa mervärden kan vara olika typer av inslag såsom nyheter, väder till inspiration om resor, mat och events. Med det stora resandet och intresset för kanalen kommer också möjligheten för oss att sälja digitala annonser. Intresset för att annonsera hos oss har växt kraftigt de senaste åren.

ARBETSUPPGIFTER
Med det stora intresset växer vi också det team som arbetar med såväl försäljning som innehåll. Nu söker vi en sälj och innehållskoordinator som kan hjälpa oss att styra upp och ha koll på innehållet som skall visas på de digitala skärmarna. Serva säljteamet med material, resandesiffror som ska underlätta i deras vardag.

Trivs du i en roll med många kontaktytor, med stor variation i arbetsuppgifterna och att ha mycket på gång? Du är spindel i nätet och rollen innebär mycket kommunikation med interna och externa kontakter såsom kunder, medarbetare i olika roller och leverantörer.

Ditt uppdrag är att driva och utveckla alla våra processer, allt för att göra både din och andras vardag så effektiv som möjligt. Vardagen är intensiv med mycket som skall koordineras och styras upp. Många är beroende av att ha kontakt och stöd av dig i vardagen och du behöver därför trivas och vara van vid att ha mycket kontakter men samtidigt ha struktur och koll på administrationen. I rollen kommer du att använda och utveckla ett antal olika system såsom CMS, Microsoft Dynamics och bokningssystem så du behöver ha god datorvana.
I ditt uppdrag ingår bland annat:
• Koordinera och lägga in innehåll och annonser i innehållshanteringssystem/bokningssystem
• Kontaktperson mot utvalda leverantörer och driva samarbetet och dialog framåt
• Vara en superanvändare i relevanta system CRM, CMS och bokningssystem
• Stötta säljarna i vardagen med att ta fram material som hjälper dem i sina affärer.
• Kundkontakt i olika frågor såsom inhämta underlag och återkoppla med leveransrapporter.
• Korrekturläsa och granska allt innehåll som skall publiceras
• Justera och göra mindre produktioner som skall publiceras i kanalen

Tycker du om service, förändring och utveckling samt är en strukturerad person med ordningssinne så kommer du att trivas i rollen som sälj och innehållskoordinator.


KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Till den här tjänsten söker vi dig som har ett proaktivt förhållningssätt och som är van att arbeta självständigt men också i samarbeten. Du är administrativt lagd och van att arbeta med god struktur och noggrannhet. Du kommer ha många kontaktytor både internt och externt och att kontinuerligt arbeta med återkoppling, god service och dokumentation i alla riktningar är för dig en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring, är nyfiken och vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. För framgång i arbetet är din förmåga och intresse av att knyta nya kontakter och skapa bra relationer av stor betydelse. Du är trygg som person och i samspelet med andra ger du ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck.

Gällande de formella kraven har du:
• Minst gymnasieutbildning men gärna eftergymnasial utbildning/högskola eller motsvarande
• God erfarenhet av att arbeta i CRM och/eller innehållshanteringssystem
• Gärna erfarenhet av motsvarande spindel i nätet roll (till exempel projektledare, samordnare, koordinator) i en större verksamhet
• Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
• Goda kunskaper i Office 365
• Erfarenhet av att arbeta i andra system är meriterande

I alla våra relationer är det viktigt för oss att arbeta i enlighet med Region Skånes värdegrund. I vårt arbete ska vi vara välkomnande, drivande samt visa omtanke och respekt. För oss är det viktigt att du som ny kollega delar dessa värderingar.

Vårt nya moderna huvudkontor i Hässleholm ger utrymme till flexibla arbetssätt. Här arbetar du aktivitetsbaserat och väljer arbetsstation utifrån dina behov för stunden. Du har möjlighet att fördela arbetsveckan mellan distansarbete och arbete på plats i dialog med din chef.

Visst låter det som en intressant och utmanande roll? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024