Sälj- och kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Jollyroom.se är Sveriges största barn- och babybutik på nätet. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Norden.

I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med cirka 400 anställda och en omsättning på 4,5 mdkr. Den första januari 2011 lanserade vi Jollyroom.se och på knappt ett år blev vi ledande näthandlare i Sverige inom barn- och baby. Vi har sedan dess lanserat vår norska samt danska nätbutik och snart går vi live med vår finska.

Jollyroom är ett företag med stora ambitioner och högt satta mål. Vi har en ung åldersgrupp, vi hittar på aktiviteter tillsammans och har roligt. Vi har en jämn fördelning internt mellan kvinnor och män, även på ledande positioner. Det är högt till tak och ofta skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster samt ta kliv på karriärstegen. Vi vill vara arbetsplatsen som stimulerar och hjälper våra medarbetare att lyckas och utvecklas i sina roller.

En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utmana branschen tillsammans med oss.

Ansvar och arbetsuppgifter:

Vi söker efter en serviceinriktad medarbetare på heltid till vår sälj- och kundserviceavdelning. Sälj- och kundservice ansvarar för bemötandet av våra kunder i kundtjänst och i vår avhämtningsbutik i Mölndal. Arbetsuppgifterna är att svara på frågor per telefon, e-post och i butiken. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att förbättra och utveckla våra kundservicerutiner och arbetsmetoder. Jollyroom har som mål att ha branschens nöjdaste kunder och vi arbetar med tydliga servicemål. Vi strävar alltid efter att lösa problem snabbt och med hög service- och kvalitetsnivå.

Du rapporterar till kundservicechef.

Krav på erfarenhet och person:

Vi söker dig som har god erfarenhet från liknande servicearbete inom detaljhandeln. Det är meriterande om du har branscherfarenhet och produktkännedom. Du trivs att arbeta med datorn och telefonen som verktyg. Du är snabb på tangenterna och snabblärd i nya affärssystem och kundvårdssystem.

Som person är du driven, pedagogisk och orädd i mötet med nya människor. Du brinner för service och är en initiativtagare som sporras av ansvar och högt satta mål. Du är affärsmässig och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du är drivande, har hög energinivå och klarar av utmanande uppgifter.

Upplägg och ansökan:

- Start: Omgående (positivt om du kan starta med kort varsel)
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Mölndal
- Arbetstider: Vardagar kl. 09.00-18.00
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Sälj- och kundservice
- Kontakt: Personalansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 december 2013

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024