OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ahlsell söker en initiativrik och lösningsorienterad Sälj- och Logistsupport till region öst, med placering i Linköping eller Norrköping! Ahlsells stabila tillväxtresa fortsätter med vision om att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, Klimat, Fastighet, VA, VS, Industri och El.
OM TJÄNSTEN & VAD VI ERBJUDER DIG
Som Sälj- och Logistiksupport hos oss på Ahlsell stöttar du den regionala sälj- och marknadsorganisationen med den dagliga administrationen. Vidare ansvarar du för att skapa enkelhet och nya rutiner för att hantera sälj-, logistik-, ekonomiärenden effektivt. Du kommer exempelvis få chans att ta fram och driva igenom förbättringsförslag och för rätt person finns möjlighet att få rollen som regional förbättringsledare. Rollen är mycket självständig och du har chans att påverka både dina arbetsuppgifter och dig själv, vilket innebär att tjänsten blir precis så intressant och utvecklande som du själv gör den.
Du rapporterar till Chef Regional Säljsupport och regionen innefattar Linköping, Norrköping, Katrineholm, Nyköping, Motala och Mjölby, med omnejd. Vi ser gärna att du utgår ifrån något av våra största kontor i Linköping eller Norrköping.
Våra värdeord är ÖPPENHET, ENKELHET och ANSVAR, vilka genomsyrar Ahlsells ledarskap och förhållningssätt, från koncernledning och genom hela verksamheten. Vi värnar om oss som team, vi bryr oss och utvecklas tillsammans. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt lösningsorienterade aktiviteter. Som medarbetare och ledare, verkar vi alla för ”One Ahlsell”, genom att ta och ge stöd internt. Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visa öppenhet för nytänkande.
Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje och ständiga förbättringar, från det lilla till det stora. Vi vet att nöjda medarbetare ger nöjda kunder, likväl som att fungerade arbetsprocesser skapar effektivitet och finansiell framgång. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen!
Administrativa uppgifter, såsom samordning, projektledning, utbildning, service och support inom följande områden:
Logistik – regional expert på våra transportlösningar, lokala transportavtal, logistikflöden, tjänstelogistik mmFörsäljning – ta fram och säkerställa korrekt kundinformation; listor, rapporter, fakturaunderlag mmMarknadsföring – lokala utskick, administratör och superuser på Internetbutiken mmEkonomi – fakturering, bokföra leverantörsfakturor mmFörbättringsarbete – ta fram förbättringsförslag, samt styra, driva igenom och utbilda inom exempelvis nya rutiner, system mm
OM DIG – ERFARENHETER & EGENSKPER
Av erfarenhet vet du att service handlar om rätt inställning. Bemötande, samt ordning och reda är oerhört viktigt för att vara framgångsrik i rollen som sälj- och logistiksupport. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig och initiativrik, samt gillar att arbeta självständigt. Digitala arbetsverktyg behärskar du obehindrat och visst är alltifrån affärs- och logistiksystem, till Officeprogrammet din bästa vän för att kunna vara sådär proffsig och effektiv gentemot dina interna och externa kunder?
Övriga kvalifikationer:
Minst ett par års erfarenhet av serviceinriktat arbete, gärna både internt och externt gentemot kund.Gärna erfarenhet av att projektleda och gillar att styra upp och driva aktiviteter framåt.Stark egen initiativförmåga, självgående och handlingskraftg.God kommunikationsförmåga; lyhörd, tydlig och inspirerande.
Kände du precis att den här rollen passar dig? Då ser vi fram emot din ansökan, bestående av CV samt personligt brev så snart som möjligt. Det går bra att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad! Vi ser gärna att du tar dig tid att besvara frågorna i ansökningsformuläret.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 2-3 2021. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via knappen Ansök här i annonsen. Varmt välkommen!
OM AHLSELL
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag.