OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarstagande person med ett intresse för digitala kommunikationsmedel och försäljning? I rollen som Sälj- och marknadsassistent får du möjlighet att arbeta inom ett brett område kopplat till såväl försäljning som marknadsföring, med goda utvecklingsmöjligheter samtidigt som du tar många egna initiativ. Låter detta som något för dig? Se till att skicka en ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
Promosoft AB söker nu efter ett tillskott till sitt nya kontor vid Nordstan i centrala Göteborg. Bolaget är under expansion och består i dagsläget av nio personer. Promosoft utvecklar system för inköps- och lagerstyrning åt företag med stora varulager, där lager och distribution är fokus.
I samband med expansionen vill Promosoft nå ut till fler kunder och söker därför långsiktigt efter en sälj- och marknadsassistent. Som en del i företaget ges du möjligheten att jobba tätt med VD:n och ta lärdom från en erfaren säljare. Du förväntas vara driven och framåt i ditt arbete samtidigt som du är ansvarstagande och noggrann. Här ges möjligheten att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet. Huvudsakligt fokus kommer att vara det första stadiet i försäljningscykeln med fokus på mötesbokning men även en del marknadsföring ingår i rollen.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för och genomföra mötesbokning
- Genomföra viss prospektering så som att sålla målgruppsurval och skapa ringlistor
- Ansvara för marknadsföring via Linkedin i syfte att skapa en större lead-stock
- Underhålla mail-marketing via en intern databas genom att bland annat distribuera marknadsföringsmaterial till lead-stocks
- Att på lång sikt avlasta säljansvarig där det behövs
- På lång sikt förväntas du även hantera och förbättra säljmaterial
- Delta på sambesök med säljansvarig och kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska då arbetet sker på dessa språk
- Körkort med behörighet B
- Du har tidigare arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom försäljning eller annat relevant område
Meriterande är:
* Om du har erfarenhet från ett eller flera affärssystem
* Om du kan tala och skriva på tyska
Som person är du:
* Orädd
* Relationsskapande
* Självgående
* Affärsmässig
Övrig information
* Start: September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön med bonus för antal bokade möten.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Lär mer om Promosoft här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231