OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som vill ha en varierande, utmanande och utvecklande tillsvidareanställning hos Framtidens kund. Om kunden: Vår kund är ett börsnoterat programvarubolag som etablerades 2004 och som idag finns på fem olika orter med huvudkontor i Stockholm. De utvecklar och levererar ECM-produkter (Enterprise Content Management) för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. Dessa produkter fungerar som en typ av ärende- och dokumenthanteringssystem. Tillväxten har varit stark och de fortsätter att expandera även de kommande åren med stark lönsamhet. Deras vision är att vara Europas ledande programvarubolag inom ECM. Det är ett entreprenörsdrivet företag med positiv anda, där medarbetarna tar mycket egna initiativ och brinner för det de gör. Gemenskapen är stark och man glädjer sig med varandras framgångar. Man värdesätter medarbetarnas prestationer och utvecklingsmöjligheterna inom företaget är mycket goda. Arbetsuppgifter och omfattning: * Upprätthålla kontakter och kommunicera med kunder * Koordinera marknadsaktiviteter tillsammans med företagets partners * Delta på mässor / seminarium * Hantera anmälningar till ovan * Hantera inkommande order och ändringshanteringar * Bevaka och hantera partners och viktiga kunders bemärkelsedagar * Bokning av lokaler för olika aktiviteter som t.ex. säljutbildningar mm * Passa inkommande samtal till säljavdelningen * Hantera inkommande e-post till säljavdelningen * Hjälp med framtagning av grafiskt material * Eventuellt översättning av produktblad till engelska * Planering, engagemang och uppföljning av externa aktiviteter i form av events, konferenser och mässor * Ta fram och sammanställa statistik och uppdatera olika register, t.ex. kundregister * Tillhandahålla stöd till försäljningsorganisationen i form av PowerPoint-presentationer och se till att marknadsmaterial är uppdaterat och finns till hands. * Assistera generellt med allt som förekommer på en marknadsavdelning På sikt finns det goda möjligheter att utvecklas vidare inom sälj/marknad. Skallkrav: 1. Gymnasiekompetens - Du ska ha genomfört din gymnasieutbildning med godkänt resultat. 2. Kommunikation på svenska - Du behöver ha god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift eftersom du kommer att ha mycket kontakt med svenska kunder. 3. IT-intresse - Du tycker att det är intressant med IT 4. Kunskap i officepaketet - Du behöver kunna hantera standardprogramvara som word, excel, powerpoint och mail. 5. Erfarenhet av service gentemot kunder - Du bör ha någon form av erfarenhet från att ha jobbat inom service, försäljning eller liknande så att du har kundvana, t.ex. inom restaurang, butik etc. Meriterande krav: 1. Akademisk utbildning - Gärna inom marknadsföring/sälj 2. Erfarenhet av sälj/marknad - Har du erfarenhet av att arbeta med sälj eller marknadsföring är det meriterande men inget krav 3. Språkkunskaper - Det är en fördel om du kan engelska, danska och/eller andra språk, men det är inget krav. 4. Föreningsverksamhet - Det är meriterande om du är/har varit aktiv i någon ideell förening. Personliga egenskaper: Vi söker dig som har ett stort engagemang och driv i det du gör och som vill ta egna initiativ i arbetet. Du bör ha ett stort intresse och engagemang för sälj/marknadsföring. Du är en teamplayer som har en vilja att lära dig mer, är prestigelös, empatisk, öppen, ärlig, noggrann och glad. Vår kund vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten.