Sälj och Marknadschef till KL Industri

Sälj och Marknadschef till KL Industri

Arbetsbeskrivning

KL Industri AB

KL Industri AB är marknadsledande i Norden på att utveckla, tillverka och sälja nätstationer i plåt och betong som skydd för avancerad elektrisk utrustning för mellanspänningsnätet på den nordiska marknaden. Härtill kommer egna mellanspännings- och lågspänningsutrustningar. Vi investerar ständigt i ny kunskap, ny teknik och nya maskiner för att ligga i framkant!

Sälj- & Marknadschef sökes till KL Industri

Som Sälj- & Marknadschef ansvarar du för att leda och driva verksamheten inom sälj- & marknadsavdelningen på ett kundfokuserat, målinriktat och affärsmässigt sätt.

I sälj- & marknadsavdelningens ansvarsområde ingår till exempel ansvar för bolagets prissättning, försäljning och fakturering, marknadskommunikation, kundvård och kundservice. Du ansvarar för löpande framtagning, analys och utvärdering av resultat och nyckeltal. I din roll ingår att upprätta marknadsanalyser till stöd för ledningens beslut. Vidare kommer du framför allt ha en central roll i avtalsförhandlingar och upprättande av avtal, och med ett särskilt ansvar för företagets strategiska avtal. Sälj- & Marknadschefen har även det övergripande ansvaret för att profilera och marknadsföra KL Industri.

Som sälj- & marknadschef antar du också utmaningen att utveckla KL Industris team av duktiga säljare och ta vår försäljning till nästa nivå. Genom ett resultatinriktat och ansvarsfullt ledarskap stöttar du våra säljare och hjälper till att driva försäljningsprocesser från start till slut för att säkerställa att försäljningsavdelningen når sina uppsatta mål. För att lyckas med utmaningen tror vi att du som person brinner för att ta marknadsandelar och för att hela tiden hitta nya sätt att både paketera och positionera KL Industris redan etablerade produkter och lösningar med målsättningen att utvidga vår kundportfölj. Som Sälj- & Marknadschef ingår du i KL Industris ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Din profil

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för att du ska lyckas hos oss. Du är en person som är trygg i dig själv och i din roll att leda och coacha andra. Du är en god lyssnare, prestigelös, ödmjuk och eftertänksam. För att lyckas i rollen är du en lagspelare som kan kommunicera med olika delar av vår organisation. Du har tidigare haft ansvar och erfarenhet från att etablera långsiktiga kundrelationer samt erfarenhet av ledarskap, där du arbetat med att coacha och utveckla andra för att nå uppsatta mål. Det är viktigt i ditt ledarskap att du agerar med lyhördhet mot medarbetare och ger frihet under ansvar, utan att tappa inriktning och målfokus. Vidare har du förmågan att självständigt vara drivande och initiativtagande i utvecklings- och förbättringsarbete.

I denna rekrytering kommer vi lägga särskild vikt vid personliga kompetenser som försäljning, kundfokus, affärsmässighet, kommunikation och relationsbyggande men för att lyckas i roller ser vi att du även uppfyller följande krav:

- Du har för tjänsten relevant utbildning inom sälj och marknad.
- Du har mångårig erfarenhet och kunskap av området elkraft samt erfarenhet av arbetsledning.
- Du har en gedigen erfarenhet av försäljning av tekniska produkter och marknadsarbete.
- Då avtals- och anbudsfrågor ingår som ett viktigt inslag i den aktuella rollen måste du ha vana från förhandlingar, avtalsutformning och upphandlingar.
- Du är van användare av CRM-system.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Det är meriterande med en högskoleexamen med inriktning på marknad, ekonomi och/eller juridik eller motsvarande. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet inom segmentet mellanspänning samt i någon form en projektledare utbildning.

Ansökan

Känner du att detta lockar dig och passar du in på ovanstående profil, sök redan idag!

Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag är 2021-10-31

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt cv. För att söka tjänsten ber vi dig klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas. Detta för att följa riktlinjer enligt GDPR.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarigt rekryteringsteam:

Karolin Loström på karolin.lostrom@unikresurs.se ,0721 - 47 92 36

Martin Öhr på martin.ohr@unikresurs.se , 0707–74 01 31

Varmt välkommen med din ansökan!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Säljchef

27 november 2024

Försäljnings och driftkonsult

Försäljnings och driftkonsult

26 november 2024

25 november 2024