Sälj- och Marknadschef till KL Industri AB

Arbetsbeskrivning

KL Industri AB i Finspång utvecklar och tillverkar nätstationer i plåt och betong för mellanspänningsnätet. Modularitet, Flexibilitet och Design är ledande egenskaper i våra nätstationer. Förutom dessa egenskaper så är Kvalitet och Säkerhet en mycket viktig del i slutprodukten ut till våra kunder. KL Industri AB marknadsför och säljer sina nätstationer på den nordiska marknaden genom egen säljorganisation.



Vi söker nu en:



Sälj- & Marknadschef



Arbetsuppgifter

Som Sälj- & Marknadschef ansvarar du för att leda och driva verksamheten inom sälj- & marknadsavdelningen på ett kundfokuserat, målinriktat och affärsmässigt sätt. I sälj- & marknadsavdelningens ansvarsområde ingår till exempel ansvar för bolagets prissättning, försäljning och fakturering, marknadskommunikation, kundvård och kundservice. Du ansvarar för löpande framtagning, analys och utvärdering av resultat och nyckeltal. I din roll ingår att upprätta marknadsanalyser till stöd för ledningens beslut. Vidare kommer du framförallt ha en central roll i avtalsförhandlingar och upprättande av avtal, och med ett särskilt ansvar för företagets strategiska avtal. Sälj- & Marknadschefen har även det övergripande ansvaret för att profilera och marknadsföra KL Industri.

Som sälj- & marknadschef antar du också utmaningen att utveckla KL Industris team av duktiga säljare och ta vår försäljning till nästa nivå. Genom ett resultatinriktat och ansvarsfullt ledarskap stöttar du våra säljare och hjälper till att driva försäljningsprocesser från start till slut för att säkerställa att försäljningsavdelningen når sina uppsatta mål. För att lyckas med utmaningen tror vi att du som person brinner för att ta marknadsandelar och för att hela tiden hitta nya sätt att både paketera och positionera KL Industris redan etablerade produkter och lösningar med målsättningen att utvidga vår kundportfölj. Som Sälj- & Marknadschef ingår du i KL Industris ledningsgrupp och rapporterar till VD.



Din profil

Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning på marknad, ekonomi och/eller juridik eller motsvarande. Du har mångårig erfarenhet och kunskap av området mellanspänning samt av arbetsledning. Du har en gedigen erfarenhet av försäljning av tekniska produkter och marknadsarbete. Då avtalsfrågor ingår som ett viktigt inslag i den aktuella rollen måste du ha vana från förhandlingar och avtalsutformning. Du har tidigare haft ansvar och erfarenhet från att etablera långsiktiga kundrelationer samt erfarenhet av ledarskap, där du arbetat med att coacha och utveckla andra för att nå uppsatta mål. Det är viktigt i ditt ledarskap att du agerar med lyhördhet mot medarbetare och ger frihet under ansvar, utan att tappa inriktning och målfokus. Vidare har du förmågan att självständigt vara drivande i utvecklings- och förbättringsarbete.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för att du ska lyckas hos oss. Du är en person som är trygg i dig själv och i din roll att leda och coacha andra. Du är en god lyssnare, ödmjuk och eftertänksam. För att lyckas i rollen är du en lagspelare som kan kommunicera med olika delar av vår organisation. I denna rekrytering kommer vi lägga särskild vikt vid personliga kompetenser som försäljning, kundfokus, service, affärsmässighet och relationsbyggande.



Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.

Ansökan tar vi emot genom att du registrerar dig i vår databas. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, telefon 0700-90 14 12.



Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 juli 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024