OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är en världsledande leverantör av programvara mot industrin. De hjälper tusentals företag att optimera sina processer, från planering och utveckling via tillverkning, produktion och stöd. Kontoret är beläget i Kista.
Om tjänsten
I det här konsultuppdraget kommer du som sälj- och marknadskoordinator att vara en del av det nordiska marknadsteamet. Du blir ansvarig för att hantera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som genererats i samband med marknadskampanjer och kvalificera dessa innan du skickar dem vidare till säljteamet. Du kommer också att supporta det nordiska marknadsteamet i arbetet att utföra aktiviteterna i marknadsplanen. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Placera Personal och uthyrd som konsult till vår kund. Uppdragets längd är initialt på 6-8 månader men det finns stora möjligheter till en fortsättning därefter. Start omgående!
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Förädla inkommande förfrågningar från potentiella kunder genom att kartlägga deras behov och kontaktpersoner
• Bygga intresset kring företagets produkter i kontakt med prospekts
• Styra över telemarketing byråns aktiviteter
• Leverera regelbunden företags- och produktinformation via email och telefon till kontakter som är registrerade i kunddatabasen
• Följa upp samtal med leads och uppdatera informationen i CRM systemet
• Genomföra databasförbättringar i Eloqua och SalesForce
• Tilldela leads till säljteamet
• Sammanställa sälj- och marknadsrapporter
• Supportera marknadsteamet i arbetet kring diverse marknadsaktiviteter i marknadsplanen
• Delaktig i planerandet av events
Vi söker dig som
Vi söker dig som har en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Den här tjänsten kräver att du som individ är skicklig på att interagera med många olika människor: säljrepresentanter, marknad, kunder och prospects på olika nivåer och från olika industrier. Det här är ett perfekt uppdrag för dig som är i början av din karriär och som är redo för nästa steg!
För att passa för tjänsten söker vi dig med:
• Högskoleexamen
• Minst 1 års erfarenhet av kundservice, säljstöd eller annat jobb inom marknad och administration
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Förmåga att fånga, förstå samt tolka grundläggande kundinformation
• Baskunskaper i online marknadsföring
• Erfarenhet av att arbeta i CRM System.
• Microsoft Office och CRM kunskaper (SalesForce.com meriterande)
• Goda kunskaper i engelska
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Säljsupport, Marknadsassistent, Leads, Marknadskoordinator, prospects,
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719