Sälj- och marknadskoordinator - start omgående!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är en världsledande leverantör av programvara mot industrin. De hjälper tusentals företag att optimera sina processer, från planering och utveckling via tillverkning, produktion och stöd. Kontoret är beläget i Kista. 

Om tjänsten
I det här konsultuppdraget kommer du som sälj- och marknadskoordinator att vara en del av det nordiska marknadsteamet. Du blir ansvarig för att hantera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som genererats i samband med marknadskampanjer och kvalificera dessa innan du skickar dem vidare till säljteamet. Du kommer också att supporta det nordiska marknadsteamet i arbetet att utföra aktiviteterna i marknadsplanen. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Placera Personal och uthyrd som konsult till vår kund. Uppdragets längd är initialt på 6-8 månader men det finns stora möjligheter till en fortsättning därefter. Start omgående! 

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Förädla inkommande förfrågningar från potentiella kunder genom att kartlägga deras behov och kontaktpersoner
• Bygga intresset kring företagets produkter i kontakt med prospekts
• Styra över telemarketing byråns aktiviteter
• Leverera regelbunden företags- och produktinformation via email och telefon till kontakter som är registrerade i kunddatabasen
• Följa upp samtal med leads och uppdatera informationen i CRM systemet
• Genomföra databasförbättringar i Eloqua och SalesForce
• Tilldela leads till säljteamet
• Sammanställa sälj- och marknadsrapporter
• Supportera marknadsteamet i arbetet kring diverse marknadsaktiviteter i marknadsplanen
• Delaktig i planerandet av events

Vi söker dig som
Vi söker dig som har en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Den här tjänsten kräver att du som individ är skicklig på att interagera med många olika människor: säljrepresentanter, marknad, kunder och prospects på olika nivåer och från olika industrier. Det här är ett perfekt uppdrag för dig som är i början av din karriär och som är redo för nästa steg! 

För att passa för tjänsten söker vi dig med:

• Högskoleexamen
• Minst 1 års erfarenhet av kundservice, säljstöd eller annat jobb inom marknad och administration
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Förmåga att fånga, förstå samt tolka grundläggande kundinformation
• Baskunskaper i online marknadsföring
• Erfarenhet av att arbeta i CRM System.
• Microsoft Office och CRM kunskaper (SalesForce.com meriterande)
• Goda kunskaper i engelska

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljsupport, Marknadsassistent, Leads, Marknadskoordinator, prospects,

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Start omgående Heltid - 40 tim /vecka
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024