Sälj- och marknadskoordinator till AcadeMedia EdTech

Sälj- och marknadskoordinator till AcadeMedia EdTech

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia EdTech är del av AcadeMediakoncernen som är norra Europas största privata utbildningsanordnare. Drygt 76 000 elever och föräldrar har valt våra förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 100 000 vuxna går på någon av våra vuxenutbildningar under ett år. AcadeMedia finns över hela Sverige och vi har även förskolor i Norge och Tyskland. Totalt har AcadeMedia över 600 enheter och cirka 17 000 medarbetare.

AcadeMedia EdTech är en digitaliseringsmotor och som kraftsamlar för att bidra till att göra Sverige till det ledande landet i världen på att utnyttja digitaliseringens möjligheter och skapa morgondagens lärande. Vi tror på utbildning för alla och ett livslångt lärande och i en digitaliserad värld. Verksamheten inom AcadeMedia EdTech organiseras inom två varumärken – Linguista som är en fjärrundervisningstjänst inom bland annat modersmål och Omniway som är en användarvänlig lärplattform.

Brinner du för digital marknadsföring och är en vass skribent som är duktig på att skapa engagerande innehåll? Då kan den här tjänsten passa dig perfekt. Nu söker vi en kreativ sälj- och marknadskoordinator med digital inriktning till vår marknadsavdelning i Stockholm.

Om rollen

För att lyckas i den här rollen är du en stjärna på att skapa texter och ser det som en självklarhet att utgå från såväl målgrupp som publiceringskanal när du formulerar budskap. Du har en känsla för färg och form och kan med lätthet producera kreativa marknadsmaterial, säljpresentationer och annonser. Har du dessutom kompetens för att skapa rörligt material så är det ett plus.

En del av rollen innebär ansvar för att administrera, hantera och följa upp leads i vårt CRM-system vilket kräver att du är både strukturerad, noggrann och bekväm i kontakt med presumtiva intressenter.

Du som söker den här tjänsten älskar sociala medier och vet hur man utifrån kanalval skapar innehåll som engagerar för att nå ut på rätt sätt. Självklart hänger du med i digitala trender.

Som person tror vi att du är du ambitiös, proaktiv och självgående - en positiv doer som får saker att hända.

Exempel på arbetsuppgifter

• Producera SEO-optimerade innehåll för webb
• Skriva nyhetsartiklar och intervjuer
• Löpande uppdateringar av våra webbplatser
• Administrera, hantera och följa upp leads i vårt CRM-system samt i andra kanaler
• Stötta upp i säljdrivande marknadsaktiviteter så som mässor, events och webinar
• Producera innehåll för våra sociala kanaler såsom LinkedIn, Facebook, Instagram
• Uppdateringar och utskick i system för nyhetsbrev
• Producera grafiskt marknadsmaterial såsom annonser, produkt- och säljblad m.m

Du kommer primärt att arbeta med AcadeMedia EdTechs varumärken Linguista och EdShare, men tjänsten innebär även att du kommer stötta upp i andra sälj- och marknadsprojekt för AcadeMedia EdTechs övriga varumärken.

Du kommer att arbeta nära vår marknadschef och fylla en viktig funktion i vårt växande marknadsteam. I din roll som sälj- och marknadskoordinator kommer du att ha kontakt med både nyckelpersoner inom AcadeMedia EdTech samt leverantörer och samarbetspartners. Därför ser vi att det är viktigt att du även är social, serviceminded, samarbetsvillig, flexibel och bidrar med positiv energi.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning med placering på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm.

Kravprofil

• Utbildning inom digital marknadsföring, media- och kommunikation eller motsvarande
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper om digital marknadsföring, SEO samt sociala medier
• Goda kunskaper i Officepaketet, Photoshop och InDesign
• Erfarenheter från att ha arbetat i CRM-system så som Upsales eller motsvarande
• Meriterande om du i tidigare roll haft säljrelaterade arbetsuppgifter

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 19 december 2021. Rekrytering sker löpande och därmed kan tjänsten tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut. Vi tar inte emot ansökan via e-post.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta AcadeMedia EdTechs marknadschef Claudia Aspillaga, claudia.aspillaga@academedia.se.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omniway AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Liknande jobb


Digital Media Coordinator

Digital Media Coordinator

28 november 2024