Sälj- och marknadskoordinator till affärsområdet Payments

Arbetsbeskrivning

Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.

Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi.

Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.

Om rollen

Affärsområdet Payments är ett av fem affärsområden inom Volvofinans Bank. Vårt uppdrag är att se till att våra partners kan erbjuda de bästa betallösningarna till sina kunder i fysisk butik och online. Inom affärsområdet Payments ansvarar vi även för bankens kort- och lojalitetsprogram CarPay.

Nu söker vi en Sälj- och Marknandskoordinator till affärsområdet Payments.

Dina ansvarsområden


• Planera, genomföra och följa upp marknad- och kommunikationsplan för vårt betalerbjudande, kort och lojalitetsprogram gentemot slutkund tillsammans med teamet inom affärsområdet gentemot vår marknadsorganisation
• Du kommer i rollen planera, organisera och se till att deadline hålls och vara operativ i att leverera lyckade marknadsaktiviteter
• Skapa och genomföra försäljning- och marknadskampanjer för att rekrytera och aktivera CarPay kunder i tight samarbete med vår marknadsorganisation
• Ta fram och genomföra marknadsstrategier för att driva efterfrågan på våra betaltjänster
• Övervaka och analysera data för att mäta och framgång och identifiera förbättringsområden på kampanjnivå och val av kommunikationskanal

• samarbeta med controller, crm, kundservice, marknadsavdelning, produktutveckling- och försäljningsteam för att säkerställa samstämmighet och framgång i marknadsföringsinsatserna


• Vara med i utvecklandet av ny affärsmodell vad gäller vårt lojalitetsprogram för att finna nya samarbeten för att driva provisionsintäkter

Om dig

Du brinner för försäljning- och marknadsföring. Du har ett genuint intresse och erfarenhet från betalningar och kundlojalitet. Du är en naturlig relationsbyggare och skapar snabbt kontakt med alla typer av människor – både internt inom organisationen och i våra partnerskap. Du har ett äkta och genuint kundfokus och är passionerat nyfiken på framtidens betaltjänster- och lojalitetsprogram och hur vi lyckas överträffa kundernas förväntningar.  Vi vill att du ser det som en självklarhet att du alltid är uppdaterad kring konkurrenter, omvärld och nya rön.

Du är strukturerad, leveranssäker och tar ett stort ansvar för det du lovar. Vi tror också att du ser samarbete som den naturliga vägen till framgång och du är prestigelös.

Vad vi också tror stämmer in på dig


• Har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete
• Har ett starkt kundfokus
• Erfarenhet och förståelse inom betaltjänstområdet & kort- och lojalitetsprogram
• Är van att beställa och förstå analys, uppföljning och optimering av marknadsföring
• Ofta hittar de där lite mer spännande vinklarna och idéerna och är van att arbeta med förankring och förändringsledning
• Strukturerad och van att koordinera försäljning- och marknadsaktiviteter
• Har relevant utbildning har jobbat i liknande roller under några års tid
• Duktig på att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Vi ser gärna att du själv ska ha erfarenhet inom kommunikation och kunna vara med i utformning av utskick till partners och slutkund
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur

Vi erbjuder dig

Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg samtidigt som vi utvecklar vårt nya ”way of working” där en mix av arbetsplatser inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och inte minst hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i.

Vi väntar på din respons

Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan senast den 14 augusti 2023, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Head of Payments and Customer Service, Catharina Höweler på telefon 031-83 88 72.

Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Volvofinans Bank AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
Stockholm, 11347

Liknande jobb


Marknadskoordinator

Marknadskoordinator

15 november 2024

14 november 2024

Marketing Coordinator Finland

Marketing Coordinator Finland

14 november 2024

Marketing Coordinator France

Marketing Coordinator France

14 november 2024