Sälj- och orderadministratör till Samsung

Sälj- och orderadministratör till Samsung

Arbetsbeskrivning

Vi söker en sälj- och orderadministratör till Samsung På uppdrag av Samsung söker vi nu dig som vill vara en del av ett innovativt företag där du tillsammans med ditt team arbetar för att hålla Samsung i fortsatt framkant på marknaden och förbättra kundupplevelser.
Du kommer att vara den viktigaste länken mot Samsungs kunder, och är huvudlänken mellan leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla våra kunder nöjda. Det innebär att du säkerställer ett professionellt informationsflöde från leveransteamet i Nederländerna hela vägen till deras kunder. Du blir således spindeln i nätet och du kommer att ha ett nära samarbete med både kunder och interna verksamheter.
Om Rollen
Huvudfokus ligger i kundnöjdhet.
Informera och uppdatera kunderna gällande leveranser, lagernivåer, lagerrörelser mellan lager och utveckla nya och förbättra sätt att stödja deras kunder.
Bygga relationer med både interna team och med Samsungs kunder för att se till att dom är anpassade med rätt produkter på marknaden genom prognoser och uppföljning av statistik tillsammans med Team Lead.
Hantera både korttidsprognoser, beställningar och prisinformation till deras kunder. Du kommer övervaka leveranssituationen tillsammans med din SCM Team Lead för att säkerställa anpassningen mellan prognoser och order i SAP och deras Supply Chain Management-system.
Du kommer också att inom kundservice stödja SENA Climate Solutions ledning genom att följa upp kundservicerelaterade frågor och ämnen.

Din profil
Du har goda kunskaper i Excel, särskilt bekant med Pivot och Vlookup eftersom det ingår i det dagliga arbetet
Meriterande med erfarenhet från order/logistik/kunder Även SAP är mycket meriterande
Obehindrad i både svenska och engelska, tal samt skrift

Dina färdigheter
Strukturerad, effektiv och har ett öga för detaljer
Goda sociala och kommunikativa färdigheter
Du älskar kundservice och vill få kunden känna sig lika uppskattad som dom är!
Driven och trygg i din kundserviceroll, självgående och mogen

Praktisk information Start: omgående Omfattning: Heltid Arbetstider: 8-17 mån-fre Plats: Kista Samsung Nordics är en arbetsplats som värdesätter mångfald och innovation. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra passionerade individer som delar din strävan efter att använda teknologi för att göra världen till en bättre plats. Genom att vara en del av Samsung får du chansen att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med rekryteringsföretaget The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare, linda.g@thewofi.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2024
  • Ansök senast: 13 december 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024