Sälj- och orderkoordinator till NOLA!

Arbetsbeskrivning

Nola är ett spännande bolag i en spännande bransch. Nola är i dag marknadsledande inom möblering av det offentliga rummet och har i dag Europas bredaste sortiment. Under mer än 30 år har vi utvecklat och finslipat idéer, produkter och visioner för det urbana stadsrummet. Nola samarbetar med många av Sveriges främsta formgivare för att gå från idé till tillverkning. Våra produkter finns i snart sagt varje svensk stad och vårt sortiment innefattar såväl klassisk som nydanande design för allt ifrån torg, stadsrum och publika platser till park och trädgård, trafikmiljöer och källsortering.

Ett flertal av våra produkter har genom åren fått utmärkelser såsom; Swedish Design S, Red Dot Design Award, Elle Interiörs design pris och Utmärkt Svensk Form. Vi tror på god kvalitet, bra funktion och miljötänk i kombination med intressant design, för att skapa rörelse och förändring i vår offentliga miljö.

Skulle du beskriva dig själv som en person som brinner för service och alltid gör det lilla extra för kunderna? Vill du arbeta i en utvecklande roll och drivs av kundkontakt, av orderhantering och inköp? Då kan denna roll som Sälj- och orderkoordinator vara rätt för just dig!
 
 
Om tjänsten
 
I rollen som Sälj- och orderkoordinator kommer du bli en viktigt del av NOLAs fortsatta framgångar. Från kontoret i Malmö kommer du att ansvara för order, inköp och logistik. Du tar emot beställningar från våra kunder som du sedan behandlar, kontrollerar och registrerar. Vidare hanterar du processen för inköp där du administrerar, koordinerar och beräknar leveranstider samt bokar upp leveranser. Slutligen ansvarar du för uppföljning av levererade order och kundnöjdhet. I ditt dagliga arbete har kontakt med kunder, leverantörer och kollegor i organisationen. Du kommer tillhöra ett team där ni tillsammans planerar er tid på ett framgångsrikt sätt för att säkerställa en hög servicenivå till kunder och kollegor.
 
 
Din profil
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög service- och problemlösningsförmåga. Då arbetet innebär att du hanterar fler processer samtidigt så är det viktigt att du är stresstålig och tar initiativ. Vidare är du en prestigelös, kundfokuserad och har en god kommunikativ förmåga då rollen innefattar stora kontaktytor såväl internt som externt.
 
 
Vi ser det som krav att du har: 
 

• Minst ett par års erfarenhet av liknande arbete inom order, inköp eller försäljning
• Erfarenhet av att kundkontakt och administrativ arbete
• God serviceförmåga
• Talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska
• Goda Excel kunskaper
 
Vi ser det som meriterande om du har:
 

• Förståelse för norska och danska
• Erfarenhet av Visma Business
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Ett öga för form och design
 
Övrig information
 
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Omfattning: Heltid
Placering: Malmö
 
 
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Novare Interim & Recruitment och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går direkt till Novare Interim & Recruitment.
 
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan uppdraget är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Liknande jobb


31 oktober 2024

Office Coordinator Menigo

21 oktober 2024