OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Nu söker vi en Sälj- och Produktions Koordinator (SPK) till vårt distrikt i Skara. Är du en ansvarsfull och flexibel person som gillar tanken på att vara en länk mellan försäljning och vår dagliga drift? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter:
* Daglig kontakt med kollegor för att koordinera våra kunders transportbehov med den dagliga driften och därmed agera som ett stöd för våra säljare.
* Bidra till vår försäljning genom din insyn i vår dagliga drift, dess förutsättningar och styrkor.
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.
Vi söker dig som:
* Har erfarenhet av administrativt arbete och försäljning/försäljningsnära roller
* Har utbildning på minst gymnasienivå.
* Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
* Tycker om att arbeta i team men kan även jobba självständigt.
För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är flexibel, ansvarsfull och målinriktad med kunden i centrum. Du tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office samt uttrycker dig väl i telefon och via mail, både på svenska och på engelska. Har du tidigare erfarenhet från transportbranschen är det meriterande.
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Placeringsort är Kampetorpsgatan 1 i Skara.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Marcus Blomqvist, Distriktschef, via marcus.blomqvist@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 16/6. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-