OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Refnr: 147135
Placering: Finspång
Organisation: Siemens Industrial Turbomachinery AB
Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Service logistikavdelning söker förstärkning till Sälj- och Verksamhetsplaneringen.
Vi söker dig som vill vara med och påverka framtidens logistik på Service. Ditt uppdrag blir att ta fram en säljplan varje månad baserat på input från marknadssidan samt sammanställa en behovsplan som överlämnas till vår företagsövergripande Sales - & Operation Planing funktion (SOP) på nyförsäljning.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
- Ditt jobb skapar förutsättningar för anskaffning av material och långsiktig planering för flera funktioner på Service och företaget i stort.
- I din roll som Sälj- och verksamhetsplanerare kommer du att sammanställa en prognos för planerat underhåll (inspektioner) för gas- och ångturbiner, baserat på input från säljare och projektledare för våra anläggningar världen över. Du har regelbundna möten med säljare och projektledare på Service.
- Baserat på analys av prognosutveckling kommer du att ge rekommendationer till behovsplan som är väl balanserad för att möta våra materialbehov, bl a av ledtidskritiska turbindelar.
- Du kommer att genomföra genomgångar och presentationer av sälj och behovsplaner med supply chain, marknadssidan och Service ledningsgrupp.
- Rollen innebär även kontakter med nyförsäljningens Sälj- och verksamhetsplanering.
- Dessutom ska du som Sälj- och verksamhetsplanerare göra för-prognostiseringen, relevanta uppföljningar och mätningar.
- I rollen ingår även att vara med och utveckla och driva andra delar inom logistik samt att medverka för fortsatt utveckling av prognosprocessen och arbetssättet. Vår verksamhet blir alltmer global, vilket skapar nya spännande utmaningar ur ett logistiskt perspektiv.
Vad krävs av mig?
- Vi söker dig med en civilingenjörs- eller civilekonomexamen med inriktning mot logistik och planering och med mångårig erfarenhet inom logistikområdet, gärna med erfarenhet av planering och lagerstyrning. Lämplig erfarenhet kan även vara som projektledare eller ledare inom yrkesområdet.
- Eftersom rollen innebär att du ska hantera stora datamängder i SAP och Excel och göra presentationer i PowerPoint ställs stora krav på noggrannhet och analytisk förmåga och mycket goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i PowerPoint.
- I SAP jobbar vi i CS-modulen (Customer Service) samt i SOP-modulen (Sales & Operation Planing). Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete i SAP.
- Som person är du utåtriktad och öppen och trivs att arbeta i ett team som driver breda och komplexa logistikfrågeställningar. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med två andra medarbetare på avdelningen.
- För att trivas i rollen som Sälj- och verksamhetsplanerare är det viktigt att du är bekväm med att genomföra presentationer samt är van att ta egna initiativ och att driva dina processer framåt.
- Engelska och svenska i både tal och skrift.
För mer info se www.siemens.se/sit
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Patrick Whebi
Rekryterare Soja Olson
070-511 02 39
Unionen Christine Lindström
0122-81728
Sveriges Ingenjörer Dick Kindåker
0122-82176
Ledarna Jan Lundgren
0122-81233
Metall Kenth Gustavsson
0122-81525
Level Sissel Pettersen
08-120 50 400
Level Christian Smith
08-120 50 400
Rekryterande Chef Nadja Håkansson
0122-887 316
Unionen Christine Lindström
0122-817 28