OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Poolia söker för rekrytering till MultiQ i Lund en Säljassistent & Orderadministratör med teknik- och systemintresse. Tjänsten är på heltid och avser ett vikariat på 12-18 månader. Möjlighet till anställning hos kunden kan finnas därefter. Du har idag högst 2 månaders uppsägningstid.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Arbetsuppgifter
MultiQ verkar internationellt, med inköp i Asien/Sverige och leveranser globalt. Vi producerar både egna produkter i Asien samt sourcar produkter lokalt såväl som i Asien. Löpande funktioner produktion/lager/logistik är till största del outsourcad men styrs och administreras av MultiQ. Som börsbolag med koncernstruktur så ställs det också höga krav på våra rutiner. MultiQ har ambitioner expandera till att bli marknadsledande inom Digital Signage i norra Europa och vi håller mycket hög service nivå till våra kunder.
Du erbjuds en varierande tjänst i en internationell miljö. Du kommer främst att arbeta med:
• Svara på frågor från säljare och kunder om t.ex. leveranser, produkter m m
• Göra produktpriskalkyler och underlag för offerter
• Ordermottagning och orderbekräftelse samt viss fakturering
• Jobba med lokal logistik t ex frakter och viss materialförsörjning
• Göra återkommande rapporter och statistik vid månadsskiften
På avdelningen kommer du att jobba med 8 medarbetare med allt från leveransfrågor till IT-frågor, alla med högt ansvarstagande och förmåga till självständigt arbete.
Som ett litet och flexibelt bolag ger det dig möjligheten att se helheten och vara med att påverka tillsammans med trevliga kollegor.
Flexibilitet och hög service är viktigt och man måste vara beredd på att rycka in och hjälpa till där det behövs.
Som ett flexibelt bolag är vi i en ständig förändringsfas och det finns möjlighet att påverka och driva förändringsprojekt kring inköp/lager/service. Du får möjligheten att arbeta i litet men internationellt IT-bolag med mycket eget ansvar och möjligheter att påverka och utveckla din roll.
Du rapporterar till COO.
Utbildning/erfarenhet
Du har troligen KY-utbildning eller utbildning från universitet/högskola inom inköp/logistik alternativt att du har motsvarande kunskap.
Vi tror att du är nyutexaminerad eller har har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid är värdefullt. Du är också en duktig Office-användare.
Din svenska är utmärkt både i tal och skrift och du har goda kunskaper i engelska.
Som person är du positiv, målmedveten och självgående samtidigt som du är serviceinriktad, flexibel och lyhörd. Det är också viktigt att du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt, är noggrann och har förmåga att se helheten och förstå samband. Du vill både arbeta självständigt och i team samt du har ett driv i att inhämta den information som behövs för arbetet.
Företagsbeskrivning
MultiQ är en ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar på den Nordeuropeiska marknaden. Våra kunder finns främst inom detaljhandel, bank, spel och transport. Kontor finns i Lund, Stockholm, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.
Vår kunds hemsida
www.multiq.se
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336