OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en energisk och utåtriktad medarbetare till vårt team som jobbar med bokning samt genomförande av konferens och arrangemang på hotellet.
Hos oss är ingen dag den andra lik och här får du ett varierat arbete med mycket gästkontakt samtidigt som du är involverad i både bokning och försäljning.
För att lyckas i rollen är du energisk, utåtriktad, ansvarstagande och noggrann. Du har hög servicekänsla och brinner för mötet med människor.
Du ingår i ett team men ska ändå gilla att arbeta självständigt, metodiskt och målinriktad samt ha erfarenhet från liknande arbete.
Som den självklara mötesplats vi är erbjuder vi unik service, kvalité och atmosfär för regionens näringsliv och organisationer. Vi ska vara ett självklart val för möten och events.
Krav:
Flytande engelska & svenska i tal & skrift
Datavana
Hög ansvarskänsla
Minst 4 års arbetslivserfarenhet varav 3 år med service och försäljning
Meriterande: Utbildning och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi arbetar i hotelldatasystemen Opera och Sales & Catering, goda kunskaper i dessa system är även det ett plus.
Tjänsten är en tillsvidaretidsanställning med 80-100%
Tillträde snarast enligt överenskommelse i början av 2023.
Huvudsaklig arbetstid förlagt på dagtid men kan innebära kvällar & helger.
________________________________________
Som det stadshotell vi är erbjuder vi en mängd olika tjänster till våra gäster som kommer från hela världen.
Regionen har ett rikt näringsliv med många intressanta företag och organisationer. Alingsås är känd som en mysig Kaféstad och stadens strategiska läge i regionen, goda kommunikationer samt hotellets vackra lokaler gör att många Västsvenska företag är återkommande gäster hos oss.
Ansökningar behandlas löpande. Skicka ett personligt brev och CV till Affärsområdeschef Gro Hansen Johnsson: gro@grandhotel-alingsas.se