Sälj Support Specialist

Sälj Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Tycker du om att ha kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp? Då är denna roll något för dig! Vi söker en orderadministratör på halvtid till ABB E-mobility i Bromma. Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med vår fabrik i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp.


Plats: Bromma, men går ibland på distans.
Uppdrag: Start omgående -30/6-2024
Omfattning: ungefär 20h/v
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden
Din roll som kundsupport och orderhanterare kommer innebära många olika arbetsuppgifter, nedan ser du några av dem.


- Kundservice
o Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail.
o Du tar emot och registrerar inkommande kundorder.
o Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder.
o Hanterar och svarar på kundfrågor samt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt.


- Inköp
o Beställer direkt och indirekt material/tjänster från vår fabrik och andra leverantörer.
o Följer upp och bevakar inköp från vår fabrik och andra leverantörer.
o Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem.


- Övrigt
o Ansvarar för att fakturera våra kunder efter slutförd leverans.
o Bidrar till utvecklingen av befintligt ordersystem samt utveckling och uppdatering av befintliga processer och rutiner.
o Uppdraget är baserat i Bromma, men det går även bra att utföra på distans.



Kvalifikationer
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Avslutad gymnasieutbildning
Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
Du har en god dator- och systemvana
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Du har lätt för att samarbeta med andra samtligt som du är självgående med förmågan att prioritera.
Du är organiserad och lösningsorienterad med ett stort kundfokus.



Meriterande om:
Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp.
Du har tidigare erfarenhet av SAP.
Du har eftergymnasial utbildning


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2024
  • Ansök senast: 11 februari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Svensk-Norsktalande Kundservicemedarbetare

Svensk-Norsktalande Kundservicemedarbetare

19 december 2024

Kundansvarig - RAWI Bostad

Kundansvarig - RAWI Bostad

19 december 2024

19 december 2024

Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

18 december 2024