OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Brandt Bil är en bilkoncern som säljer Dacia, Ford, Mazda, MG, Renault och Volvo.
Bolaget startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget.
Koncernen har 25 anläggningar på 21 orter och omsätter ca 3,5 miljarder med ca 640 anställda.
Koncernens ledstjärna är att ha långsiktigt nöjda kunder och till dem erbjuda ett utbud av varor och tjänster, så att deras totala fordonsbehov tillgodoses.
På Brandt Bil arbetar vi enligt värdeorden Personligt Engagemang Trygghet
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Säljadministratör kommer du att ingå i ett team där vi alla jobbar för att uppnå gemensamma mål och arbetar för att leverera bästa service till interna och externa kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att arbeta med administration kring själva bilaffären från beställning/leverans till kund.
Hantering av ingående e-post och telefonsamtal, orderregistrering, registrera ägarbyte, bilbetalningar, fakturakontroll och registervård.
Du kommer att ha kontakt med våra generalagenter, försäkringsbolag samt andra medansvariga på Brandt Bil i form av säljare, försäljningschefer samt ekonomiavdelningen.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss i rollen som Säljadministratör måste du ha ett stort intresse av service och alltid sätta kunden i fokus.
För oss är det viktigt att du är flexibel och trivs med ett varierande arbetstempo då det stundtals kan vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till. Du behöver även ha mycket god prioriterings- och planeringsförmåga samt vara noggrann och ta ansvar.
Vi på Brandt Bil värdesätter högt att du är en samarbetsvillig person som förstår värdet av bra team-arbete.
Kompetenskrav
Har du erfarenhet från en liknande roll ser vi detta som en merit men inget krav.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office 365 (Word, Powerpoint, Excel och OneNote)