Säljadministratör

Säljadministratör

Arbetsbeskrivning

Säljadministratör till Thorn
Är du en noggrann, lösningsorienterad och kommunikativ person? Får du energi av att ha många kontaktytor och vill arbeta i en administrativ och supporterande roll? Då söker vi dig till rollen som säljadministratör, välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Thorn Svenska AB är ett etablerat konsumentkreditinstitut som specialiserar sig på att tillhandahålla privatlån till konsumenter samt bedriver försäljning och finansiering av hemelektronik och vitvaror, med en årlig omsättning på 200 miljoner kronor.
Företaget grundades 1970 och tillhör den danska 3C Retail-koncernen som har över 200 anställda i Norge, Sverige och Danmark. Vårt mål är att erbjuda våra kunder flexibla lösningar som är anpassade efter varje kunds unika behov.
I Sverige är vi 25 engagerade kollegor som arbetar ihop i en familjär arbetsmiljö på vårt kontor i Solna strand. När du börjar hos oss genomgår du en introduktion och utbildning kring de regelverk som finns kopplat till kreditgivning och försäkringsförmedling, för att säkerställa att du agerar i enlighet med gällande lagar och riktlinjer.

Arbetsuppgifter
Som säljadministratör hos Thorn har du en central och betydande roll i både verksamheten och kundresan, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa en smidig ansökningsprocess hela vägen fram till utbetalning av kundens lån.
Ditt ansvar omfattar administration och support såsom hantering och uppföljning av kundavtal, dokumentationsgranskning och utbetalningar av lån. Rollen innefattar även mycket ansvar eftersom du ingår i det team som genomför kontinuerliga kontroller på ansökningar och bedömer kundernas ekonomiska förutsättningar.
Du arbetar självständigt men samarbetar dagligen med dina kollegor och har mycket interndialog och partnerkontakt. Du kommer ingå i teamet Partner- och onboardingsupport som består av tre personer, som är en del av försäljningsavdelningen. Avdelningen består totalt av 8 personer. Gemensamt arbetar ni för att uppnå era mål och ge kunderna bästa möjliga service. Din arbetsdag är varierad och du hanterar flera ansökningsprocesser samtidigt på ett effektivt sätt.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
God systemvana, meriterande med goda kunskaper i Excel
Meriterande med arbetserfarenhet inom lån eller försäkring
Arbetserfarenhet av service eller försäljning inom butik eller via telefon
Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen som säljadministratör ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter, är noggrann och har förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete. Du är effektiv i ditt arbete och identifierar snabbt problem och är lösningsorienterad. Vidare söker vi dig som har en positiv inställning till att komma till jobbet och som trivs med att arbeta både självständigt och i team, där du ser ett mervärde av att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt hålla de deadlines som finns i arbetet.

Vad vi erbjuder dig
En familjär och positiv arbetsmiljö i nybyggda och fräscha lokaler
Friskvårdsbidrag och andra förmåner genom förmånsportalen Benify
Massage på kontoret - en massör kommer till subventionerat pris
Bra förbindelser nära tunnelbana Sundbyberg och Solna Strand
Möjlighet till professionell utveckling inom företaget
Regelbundna sociala aktiviteter och after-works
Hemarbete upp till 2 dagar per vecka
Kollektivavtal och tjänstepension
Gratis parkering till dig med bil
Gym i kontorsbyggnaden


Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Lön: Fast lön + bonus för grupprestation
Plats: Röntgenvägen 3C, Solna

Sista ansökningsdatum 2024-09-01, intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan nu!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thorn Svenska AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 augusti 2024
  • Ansök senast: 1 september 2024

Postadress

Röntgenvägen 3C
Solna, 17125

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024