Säljadministratör, butikssäljare

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
XL-BYGG är en kedja av närmare 83 fristående butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja! Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.
Nu söker vi en kombinationstjänst där du under en projektperiod kommer att stötta Mestergruppens centrala försäljningsorganisation som Säljadministratör, och vid projektets slut övergå som Butikssäljare i vår kommande moderna XL-BYGG anläggning i Jönköping. Tjänsten behöver tillsättas omgående.
Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en snabbföränderlig bransch. Du kommer att få arbeta i en innovativ och entreprenörsdriven företagskultur, med goda möjligheter att påverka och utveckla verksamheten från start.
Ansvarsområden:
Följa gällande lagar och förordningar samt företagets samtliga regler och anvisningar, företagets affärsregler, ordnings- och säkerhetsregler, arbetsmiljöpolicy samt riktlinjer och rutiner.
· Förbättra företagets effektivitet genom att arbeta med ständig utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt
· Följa gällande lagar och förordningar samt företagets samtliga regler och anvisningar, exempelvis företagets affärsregler, ordnings- och säkerhetsregler, resepolicy och miljöpolicy m.fl.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Arbetets huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med administreringen av prislistor och artiklar samt annat arbete i affärssystemsmiljö och Office. I övrigt är man en del av teamet som ska utveckla samarbetet med befintliga kunder för att öka medlemmarnas volymer hos proffsbyggarkunder på lokal och regional nivå.
· Man ska arbeta för att säkerställa och optimera daglig och långsiktig utveckling av företagets arbetssätt och vara delaktig i utveckling av kunderbjudanden, en stor del av arbetet består av att löpande administrera prislistor och annan artikeladministration i vårt affärssystem
· Kundvård och service i världsklass
Kontaktytor internt och externt
· Huvudsakliga fokuset är att arbeta med administration av prisaviseringar och prislistor samt delta i arbete med att utveckla samarbetet med rikskunder och övriga proffskunder till kedjorna.
Dina kvalifikationer:
· Grundläggande kunskap och erfarenhet av byggmaterialförsäljning.
· MS Office samt ha en grundförståelse och vana att arbeta i CRM och i affärssystemsmiljö med administration av artiklar och prislistor.
· Strukturerad och noggrann
Personliga egenskaper:
NYTÄNKANDE: God självinsikt och medveten om hur eget beteende påverkar andra. Tar ansvar för och arbetar aktivt med sin egen och företagets utveckling. Vara lösningsinriktad och kreativ i nya affärslösningar.
ENGAGEMANG Resultatorienterad; tar eget ansvar och håller andra informerade. Agerar proaktivt och med omdöme. Sätter mål och följer upp
KUNNIGHET: Ha erfarenhet och kunskaper från byggsektorn samt ha ett intresse och nödvändiga IT kunskaper för att hantera administration och försäljningsrelaterade arbetsuppgifter. Har förmågan att självständigt planera, strukturera och prioritera eget arbete.
Jobbtyp: Heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XL-BYGG Jönköping JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Postadress

Industrigatan 7
JÖNKÖPING, 55302

Liknande jobb


21 november 2024

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

21 november 2024

Säljare med ansvar till Götaplatsens foto!

21 november 2024