OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att bli en viktig länk i framgångsrik försäljning och samtidigt vara en del av en globalt erkänd ledare inom materialhanteringslösningar? Har du känsla för detaljer och trivs i en roll där du får ge support till säljorganisationen? Tveka inte, läs vidare och sök redan idag!
Som säljadministratör hos Linde Material Handling får du möjlighet att kombinera din passion för kundrelationer med administrativ skicklighet för att stötta och optimera försäljningsprocessen. Du blir en viktig resurs för säljteamet, och din kompetens kommer att bidra till att säkerställa en sömlös och effektiv affärsprocess för både företaget och dess kunder.
Om tjänsten
Vi söker nu dig som är driven, har härlig energi och vill utvecklas i rollen som säljadministratör inom Business Support på Linde Material Handling. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd av oss på Poolia men arbetar på Linde Material Handlings regionkontor i Rosersberg. Uppdraget förväntas att starta i mitten på augusti och pågår under 6 månader, med möjlighet till förlängning alternativt anställning hos Linde Material Handling. Arbetstiderna är 8-16.30 med viss flextid. Du kommer att utgå från kontoret i Rosersberg och förväntas att vara på plats då man kommer att ha arbetsuppgifter som sker runtomkring på anläggningen.
Ta vara på denna fantastiska chans där det finns möjlighet till utveckling och varierande arbetsuppgifter!
Linde Material Handling är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer de tusentals nya och begagnade truckar och deras kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Under de senaste åren har de haft en positiv utveckling och tänker fortsätta på den resan.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administrera orderbekräftelser
• Uppföljning, bevakning, administration och arkivering gällande regionens avtal
• Kundkontakt och daglig intern support till andra avdelningar
• Stötta säljarna vid uppdatering av kundregistret i CRM-systemet
• Kreditupplysning nya kunder
• Informera om leveranser och rentalavslut
• Arbeta med rapporter, t.ex. rentalrapporter internt och till kund
• Orderläggare av inköp som sker på region, skapa inköpsordernummer, inleverera, hantera workflow
• Vara delaktig vid regionalt anordnade tillställningar och kundevent
• Vara behjälplig inför möten, kurser, resor och konferenser
• Bevaka jubilarer
• På regionkontoren ansvara för beställningar av kontorsmaterial och andra beställningar, posthantering och telefonväxel
• På regionkontoren vid behov ta hand om kök, larm och nycklar
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär på regionen
Som säljadministratör inom Front office på Business Support ingår du i ett team som tillsammans agerar daglig support åt Linde Material Handlings säljorganisation. Du har en nyckelroll i att stötta deras säljare med administration av exempelvis avtal och rapporter samt uppdatering av kundregister i CRM-system. I tjänsten har du många kontaktytor både internt och externt. På avdelningen för Business support är du spindeln i nätet, där tempot stundtals kan växla upp då kunden är vår främsta prioritet.
Du har således ett tätt samarbete med regionchef och säljare samt är delaktig vid det dagliga på kontoret. Du hjälper till med konferenser och resor, beställer kontorsmaterial, hanterar post och telefonväxel. Vidare ansvarar du för att hålla ordning i regionkontorets kök, för larm och nycklar på regionkontoret. Detta är en roll som passar dig som uppskattar en bred variation i ditt arbete och som med ett leende hugger i där det behövs.
Vem är du?
I rollen som säljadministratör behövs följande kvalifikationer:
• En relevant utbildning på gymnasial nivå.
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från en liknande tjänst inom administration och service.
• Ett intresse och god vana att arbeta i olika system
• Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
• Goda kunskaper i CRM och SAP ses som meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
För att lyckas i rollen ser vi att du har personliga egenskaper enligt nedan:
• Positiv
• Utåtriktad, har lätt att bygga goda relationer, både internt och externt
• Initiativtagande
• Ordning och reda, du är mån om att leverera rätt kvalitet i rätt tid till organisation och kund
• Strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer
• Prestigelös och har en vilja att hjälpa andra
• Lösningsorienterad
• Hjälper till där det behövs
• Serviceinriktad
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommer att bli anställd av oss på Poolia och arbeta ute på uppdrag hos Linde Material Handling. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson