Säljadministratör Kvaser

Säljadministratör Kvaser

Arbetsbeskrivning

Är du expert på kundservice och samtidigt är noggrann med ett sinne för IT? Då är du perfekt för vårt vikariat som säljadministratör på Kvaser.

Kvaser är ett teknikföretag som grundades på 1980-talet. Bolaget har sitt huvudkontor i Mölndal, men har också kontor i USA, Hong Kong och Kina.

Hos oss kommer du ha möjlighet att arbeta med många olika delar inom försäljningsprocessen men även stötta logistik och orderhantering vid behov.

Vi har ambitionen att växa och vår förhoppning är att du har möjlighet att utvecklas med oss och hitta en roll efter föräldravikariatet.

Inom sälj är vi ett team där arbetet präglas av gott samarbete med mycket skratt och hårt arbete. Vi ansvarar för försäljning och kundsupport inom Europa men är i nära dialog med våra övriga kontor vilket gör rollen internationell på många plan.

Arbetsuppgifter:

Du kommer inledningsvis stötta i kunduppföljningen av våra WEB-kunder, ansvara för vårt program för universitetssponsring, skriva offerter vid behov, dokumentera och följa upp beslutade aktiviteter. Du kommer även fungera som länken mellan sälj, order och logistik så att våra kunder får bästa möjliga upplevelse. Rollen innebär att hjälpa till där det behövs i mån av tid och där dina erfarenheter kan utveckla Kvasers och vårt arbete.

Rollen kommer att innebära att arbetet i första hand utförs på kontoret.

Kompetens och erfarenhet

Vi ser att du har några års erfarenhet inom försäljning samt marknad eller event, antingen som ansvarig eller i rollen som administratör. Du förstår vikten av att ha nöjda kunder samt att denna roll innebär ett nära samarbete inom teamet för att vi gemensamt skall nå våra ambitiösa mål.

Vi ser att du som person är öppen och lättlärd. I ditt arbete är du kvalitetsmedveten, noggrann, strukturerad och kommunicerar lätt med andra. Det är även ett krav att du har datorvana där vi på Kvaser använder Microsoft Office 365.

Meriterande om du arbetat i något av våra system Jeeves och Qlikview.

Vi ser positivt på erfarenhet av CRM-system. Här ser vi att du har viljan att vara delaktig och dokumentera, driva och följa upp aktiviteter och vara ett stöd till organisationen.

Om du dessutom har erfarenhet av ISO 9001/14001 så skulle det vara meriterande då du kommer att vara delaktig vid implementationen samt fungera som ett stöd till organisationen.

Vi ser gärna att du har en grundläggande teknisk förståelse inom vårt produktområde. Det är positivt med relevant utbildning inom sälj, logistik eller liknande.

Vilka är Kvaser och vi som jobbar här?

Kvaser är ett av CAN-marknadens allra äldsta och mest meriterade bolag med våra snart 40 år i branschen. Vi fortsätter att växa med ambitionen att fortsätta vara tekniskt ledande inom vårt område. Vi är ett internationellt bolag med huvudkontor i Mölndal och med dotterbolag i USA, Kina och Hong Kong. All produktutveckling sker på kontoret i Mölndal och vi har all tillverkning i Sverige vilket vi är stolta över. Generellt brinner vi för teknik men nördar ner oss i mycket annat också så vi kan alltid garantera engagerade och intressanta samtal, där man tar den plats man själv är bekväm med.

Vi erbjuder:

- En kunskapsorienterad arbetsmiljö med härliga kollegor.

- Teknikbolagens kollektivavtal, inklusive Arbetstidsförkortning och flextid.



Upplägg och kontakt:

- Vikariat snarast enligt överenskommelse och till 31 juni med möjlighet till förlängning.

-Omfattning: Heltid

-Placering: Aminogatan 25 A, Mölndal

-Kontakt & frågor: Tanja Behram via career@kvaser.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kvaser
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2024

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024