Säljadministratör sökes av Adecco Office & HR

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Nu söker vi en säljadministratör till vår kund inom byggbranschen i Stockholmområdet.Uppdraget är på deltid. Dina arbetsuppgifter Rollen som säljadministratör innebär huvudsakligen att du är ansvarig för företagets dokumentation och kvalitetspärmar, du ser till att samtliga dokument finns och att de är på rätt plats.Du kommer vidare bland annat att uppdatera prislistor, sammanställa information i Excel och administrativt stödja säljarna i deras arbete.Tjänsten innebär en hel del kontakter med leverantörer, via både telefon och mail.Du kommer att vara den som tar emot inkommande samtal och föra vidare samtalet till rätt person inom företaget. Erfarenhet Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du har goda kunskaper i svenska då du kommer att upprätta dokument och ha kund- och leverantörskontakt.Vidare har du även goda kunskaper i engelska.Dina datakunskaper är även dem goda, framförallt i Officepaketet.Har du erfarenhet av DOS-system är det som meriterande.Har du även ett tekniskt intresse ses det som en fördel och kan underlätta i arbetet. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, har en god administrativ förmåga och trivs att arbeta på ett rutinmässigt sätt.Vidare är du prestigelös, serviceinriktad och självgående.Din förmåga att arbeta under stressiga förhållanden är god och du arbetar effektivt.För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden och kommer att arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag, tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Tjänsten ska tillsättas omgående.Arbetet är förlagt till 75 % och önskvärt är om du arbetar mellan 8:30 - 15:00.Tiderna kan dock diskuteras. Är du intresserad?Skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.För frågor om tjänsten, kontakta Åsa Wilhelmsson på tel. Välkommen att söka!

Sammanfattning

Postadress

Kungsgatan 60
Stockholm, 10224

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024