Säljadministratör till ledande IT-distributör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du en social administratör som söker en meriterande tjänst inom IT i en dynamisk organisation? Är du noggrann, serviceminded och tekniskt intresserad? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Om företaget

Vår kund är en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter. I Sverige har de cirka 250 anställda med lokaler belägna i Spånga. Det här är ett internationellt bolag som har högt i tak med ett roligt och utmanande arbetsklimat.

Arbetsuppgifter

Som säljadministratör som kommer att arbeta med orderhantering av servrar, lagring och nätverk, framför allt servrar. I din roll ingår det att hjälpa kunderna att välja rätt produkter och hantera de ordrar som kommit in.
I dina arbetsuppgifter ingår även att:

- Ta emot och hantera inkommande offertförfrågningar
- Administrera inkommande ordrar
- Göra lättare konfigureringar med hjälp av konfigurations verktyg, vid större lösningar konsulterar du kunden för hjälp med konfigurering
- Uppdatera Compass pipeline management med potentiella affärer
- Skapa och kontrollera att orderunderlag är komplett
- Genomgå certifieringar för att ha den kunskap som krävs inom Brand Storage, Nätverk & Server
- Daglig kontakt med både kunder, kollegor och leverantörer


Kvalifikationer

För att passa i denna tjänst är du en duktig administratör som är noggrann, fokuserad och stresstålig. Vi tror att du tidigare har arbetat med service, support eller försäljning och har ett tekniskt intresse.
Då arbetet innebär kommunikation både internt och externt krävs det att du har god social förmåga och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du behärskar svenska och engelska på ett obehindrat sätt. Vidare är du en van datoranvändare och erfarenhet av Microsoft Office. Det är ett plus om du har arbetat i SAP men det är inget krav.

Körkort är meriterande men inte ett krav.
Vi kan erbjuda dig med rätt kvalifikationer och inställning ett arbete i ett internationellt marknadsledande företag med högt tempo som verkar på en utmanande marknad och har engagerade medarbetare. Är du dessutom en person som trivs i en organisation med stort kundfokus och att leverera rätt lösning i rätt tid och till rätt pris? Då är förmodligen vår kund en attraktiv arbetsplats för dig.


Övrigt

Tjänsten är en bemanning vilket innebär att du kommer att vara anställd hos oss på KFX HR-Partner Stockholm och arbeta ute på uppdrag hos vår kund. Tjänsten är på heltid och behovet är per omgående så vänta inte med din ansökan då urval sker löpande. Vi gör ett löpande urval och därmed är det till fördel om du skickar in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist på 08-663 99 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 april 2015

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024