OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en säljadministratör till vårt regionkontor i Malmö. Hos oss får du arbeta i en trivsam miljö med stora möjligheter att utvecklas. Har du känsla för detaljer och trivs i en roll där du får ge support till vår säljorganisation? Då kanske du är den vi söker!
Linde Material Handling är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.
Dina arbetsuppgifter
Som säljadministratör får du möjlighet att kombinera din passion för kundrelationer med administrativ skicklighet för att stötta och optimera försäljningsprocessen. Du blir en viktig resurs för säljteamet och din region. Din kompetens kommer att bidra till att säkerställa en smidig och effektiv affärsprocess.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Administrera orderbekräftelser
- Uppföljning, bevakning, administration och arkivering gällande regionens avtal
- Kundkontakt och daglig intern support till andra avdelningar
- Stötta säljarna vid uppdatering av kundregistret i CRM-systemet
- Kreditupplysning nya kunder
- Informera om leveranser och kontrakt
- Arbeta med rapporter, t.ex. rentalrapporter internt och till kund
- Orderläggare av inköp som sker på region, skapa inköpsordernummer, inleverera, hantera workflow
- Vara delaktig vid regionalt anordnade tillställningar och kundevent
- Vara behjälplig inför möten, kurser, resor och konferenser
- Bevaka jubilarer
- På regionkontoret ansvara för beställningar av kontorsmaterial och andra beställningar, posthantering och telefonväxel
- På regionkontoret vid behov ta hand om kök, larm och nycklar
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär på regionen
I tjänsten, som ingår i vår avdelning för Business support, har du många kontaktytor både internt och externt. I denna roll är du en spindel i nätet, där tempot stundtals kan växla upp då kunden är vår främsta prioritet. Du har således ett tätt samarbete med regionchef och säljare samt är delaktig vid det dagliga på kontoret. Detta är en roll som passar dig som uppskattar en bred variation i ditt arbete och som med ett leende hugger i där det behövs.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- En relevant utbildning på gymnasial nivå.
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från en liknande tjänst inom administration och service.
- Ett intresse och god vana att arbeta i olika system
- Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
- Kunskap i CRM och SAP ses som meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har personliga egenskaper enligt nedan:
- Positiv och ödmjuk
- Utåtriktad, har lätt att bygga goda relationer, både internt och externt
- Initiativtagande
- Ordning och reda, du är mån om att leverera rätt kvalitet i rätt tid till organisation och kund
- Strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer
- Prestigelös och har en vilja att hjälpa andra
- Lösningsorienterad
- Hjälper till där det behövs
- Serviceinriktad
Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.
På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.
Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.
Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av Sales Business Support Manager Maria Tancred på 070- 04 65 510.
Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med intralogistik i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 26 november 2023. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag.