Säljadministratör till Nimbus Group AB

Säljadministratör till Nimbus Group AB

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en branschledande organisation med kontor i Långedrag, där havsutsikten är en del av vardagen? Hos Nimbus Group AB möts du av en öppen och välkomnande företagskultur. Nu söker vi en vikarie för ett tidsbegränsat uppdrag på upp till 1 år för att täcka föräldraledighet. Tjänsten startar i början av februari, och här får du chansen att utvecklas i en inspirerande miljö. Vill du utvecklas i en dynamisk roll med stor variation? Sök idag och bli en del av Nimbus Groups framgångsresa!

OM TJÄNSTEN
I denna roll får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med spännande samarbeten världen över. Du blir en nyckelspelare i det administrativa arbetet kopplat till bolagets båtar. Här stöttar du säljarna med administrativa uppgifter, har daglig kontakt med återförsäljare och fabriker från olika delar av världen samt deltar vid båtmässor och evenemang. I samband med mässor och event kan kvälls- och helgarbete förekomma, vilket ger dig chansen att vara en del av branschens största händelser.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du arbeta med:
- Administration kring den internationella försäljningen
- Fakturering och kundreskontra
- Båtbygg-administration
- Försäljningsstatistik

VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av att arbeta i en bred administrativ roll
- Har mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska då båda språken används dagligen
- Har en gymnasial utbildning
- Har mycket goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av att tidigare ha arbetat inom båtbranschen och har en viss båtvana
- Har erfarenhet av att arbeta i systemet Monitor
- Har en eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, internationell handel och/eller logistik
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nimbus Group AB

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Sales Support Specialist

Sales Support Specialist

18 december 2024