OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är ett mindre teknikföretag som tillverkar och säljer komponenter till industrin inom den nordiska och baltiska marknaden. Deras produkter är av hög kvalitet och ofta marknadsledande. Hos vårt kundföretag arbetar ca 20 personer och de är placerade i en luftig och nyrenoverad lokal i Kista/Akalla.
Tjänsten
Tillsammans med fyra kollegor på avdelningen arbetar du för att leverera erfarenhet, kompetens och god service till företagets kunder. Du får möjlighet att utvecklas i en bred roll som innehåller såväl försäljning som orderhantering och leveransplanering. Det viktigaste i din roll kommer att vara att sätta dig in i din kunds problemställning och hjälpa dem att hitta rätt lösning och produkt. Uppdraget är på ett år och du arbetar som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid, kontorstider med möjlighet till att flexa.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred roll med bland annat:
• Ta emot beställning via mail och telefon
• Supportera säljorganisationen
• Tillhandahålla korrekt, konsekvent och aktuell information till kunder
• Offert- och ordergranskning
• Offert- och orderhantering
• Kontakt med utländska kunder och leverantörer
• Leveransplanering och bevakning
• Försäljning främst till befintliga kunder per telefon och mejl
Kvalifikationer
För att passa för tjänsten som säljadministratör ser vi att du har följande bakgrund:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (orderhantering och kundservice)
• Stort tekniskt intresse, gärna teknisk utbildning eller erfarenhet från en teknisk bransch
• Administrativ förmåga
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Orädd att använda telefon och mejl som verktyg
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Kunskap i franska och/eller finska är meriterande
Vi söker dig med ett tekniskt intresse och förståelse som är nyfiken på att lära dig mer om produkterna. Du har en förmåga att se samband, dra slutsatser och presentera lösningar för kunderna. Du har ett engagemang i ditt arbete, och kommer till kontoret med glädje och driv på morgonen! Att du månar om kunden och trivs i en serviceinriktad roll ser vi som en självklarhet. Du är strukturerad och kan självständigt prioritera ditt arbete samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du kommer att få utbildning i företagets produkter och lösningar på plats, men du måste ha det tekniska intresset och nyfikenheten med dig.
Är du den säljadministratör vi söker? Tveka inte att söka detta uppdrag! Vi gör löpande urval och intervjuer och uppdraget ska tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan! För den här tjänsten har företaget valt att gå via Placera Personal, vänligen vänd er till kontaktpersonen Ann Nilsson med frågor och funderingar.
sökord: säljadministratör, orderadministratör, teknik, säljassistent, säljsupport
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719