Säljadministratör till Thorn

Säljadministratör till Thorn

Arbetsbeskrivning

Säljadministratör till Thorn Svenska AB

Thorn Svenska AB grundades 1970 och är ett konsumentkreditinstitut som står under både Finansinspektionens och Konsumentverkets tillsyn. De bedriver försäljning och finansiering av hemelektronik och vitvaror samt erbjuder privatlån under varumärkena Thorn PrivatFinans respektive L 'EASY. Bolaget tillhör 3C Retail-koncernen som har sitt huvudkontor i Danmark och är även verksamma i Norge. Det svenska bolaget omsätter ca 200 miljoner kronor och är ca 25 anställda.

Thorn Svenska AB söker nu en Säljadministratör till sitt försäljningsteam.

Arbetsuppgifter

Som Säljadministratör har du en betydande roll och funktion mellan försäljningsteamet och kunderna för att flödet i varje kund-och försäljningsprocess löper på så effektivt som möjligt. Rollen innefattar också kontinuerlig administration och andra arbetsuppgifter av supporterande slag.

Din arbetsvardag är mycket varierad och kommer exempelvis bestå av hantering- och uppföljning av kundavtal, kundutskick, mail, granskningar samt kreditprövningar. Vid behov kommer du även att ta emot samtal och presentera Thorns produktutbud i försäljningssyfte. Du kommer att arbeta självständigt, men med daglig dialog med dina kollegor i försäljningsteamet där det gemensamma målet är kvalitetssäkrade och effektiva kund-och försäljningsprocesser.


Kvalifikationer och egenskaper

- Förmåga att se helheten
- Strukturerad
- Lösningsorienterad
- Stresstålig
- Van datoranvändare (meriterande om du är bekväm i Excel)
- Erfarenhet av försäljning eller kundservice
- Kommunicerar mycket väl i både i skrift och tal
- Gymnasiekompetens


Mer om företaget

Huvudkontoret ligger i trevliga lokaler i Solna Strand och företagskulturen präglas av familjär anda där samarbete, prestigelöshet och öppenhet värderas högt. Att man trivs som medarbetare är något som verkligen prioriteras.

Thorn Svenska AB tillämpar kollektivavtal och 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med kontorstider. Vid eventuella frågor om tjänsten kan du kontakta Henrik Nordh på, henrik.nordh@rubino.se


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rubino Rekrytering
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024

9 december 2024