OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du arbeta med branschens största kunder och bli en del av ett riktigt bra gäng” - det säger vår kund om hur det är att jobba hos dem. Vi söker nu en EA-specialist till vår kunds Pre Sales avdelning där du kommer arbeta analytiskt och administrativt genom att stötta företagets säljare med att sätta ihop attraktiva supporterbjudanden till företagets kunder. Har du kanske tidigare arbetat i en affärsmässig och kommunikativ roll eller som säljare men nu vill ha ett mer kontorsbaserat jobb? Ta chansen och sök redan idag då urvalet sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Som EA-Specialist (Enterprise Agreement - Specialist) kommer du utgöra en nyckelroll på avdelningen Service Pre-sales. Du kommer att stötta företagets säljare där din uppgift är att säkerställa att företagets service- och supporterbjudanden är attraktiva för kunden samtidigt som de gagnar företaget. Din huvudsakliga arbetsuppgift är därmed att matcha företagets supporterbjudande och tillverkarnas supporterbjudande. I din roll kommer du jobba mycket tillsammans med kollegor men även jobba en del självständigt – men självklart får du bästa förutsättningar genom en god introduktion.
Du kommer omringas av härliga kollegor och en uppskattad ledare som ser till teamets behov och som värdesätter ett nära samarbete – allt för att säkerställa att du trivs på jobbet.
#
Du erbjuds
* Ett långsiktigt uppdrag på ett stabilt och välkänt IT-bolag i framkant
* Goda möjligheter att utvecklas inom företaget
* Att bli en del av ett välmående team som verkar inom en god företagskultur som präglas av laganda
* En engagerad konsultchef och karriärpartner hos Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Räkna på inpriser från tillverkare och sätta pris ut mot kund
- Svara på mail och telefon från säljare
- Genomföra kundmöten i syfte att förstå behov
- Ta in offerter från tillverkare
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har minst 6 månaders tidigare erfarenhet av en kundorienterad, sälj- eller ekonomiroll
* Har god erfarenhet av att arbeta med siffror (där du exempelvis räknat på affärer, marginaler och offerter)
* Goda kunskaper i Office-paketet
* Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då båda språk används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
* Har en avslutad högskole- / universitetsexamen inom analys, ekonomi eller teknik
* Har erfarenhet tidigare erfarenhet från roller såsom säljstöd, innesäljare eller businesscontroller
* Har intresse för IT och gillar att göra affärer
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en utåtriktad och serviceinriktad person som trivs med att kommunicera med andra. Samtidigt har du ett gott siffersinne och har ett stort intresse för affärer.
#
Som person är du
* Affärsmässig
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Flexibel
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231