Säljande assistent till internationellt projekt

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker nu för kunds räkning en säljande assistent för internationellt projekt. Kunden är ett konsultföretag med fokus på att hjälpa företag i Norden att utnyttja sin fulla potential. De arbetar framförallt inom IT-, bil-, finans- och bemanningsbranschen. Målet är att kombinera det lilla företagets dynamik och kreativitet, med det större företagets erfarenhet och stabilitet. Kunden säkerställer kunskap och analysförmåga genom att kontinuerligt genomföra undersökningar kring nyckelfrågeställningar i de branscher de är aktiva. Arbetsuppgifter: Din roll handlar i första hand om att vara delaktig i företagets etablering av ett undersökningskoncept inom IT-området i Holland. Du kommer att ingå i en projektgrupp som består av konsulter och specialister. Projektet är tidsbestämt till cirka 4-6 veckor, men om resultatet faller väl ut är sannolikheten stor att projektet appliceras även i andra länder. Kunden är ett snabbväxande företag på väg ut i Europa, och det finns möjligheter till utveckling inom undersökningar, analys och konsultativa tjänster. Projektet är indelat i två faser: Fas 1 består huvudsakligen av att via telefon kartlägga relevanta IT-beslutsfattare på de största företagen i Holland. Beroende på inledande resultatet kan projektet fortgå i bland annat Sverige och övriga nordiska länderna. Fas 2 består av att skapa direkt kontakt med dessa beslutsfattare och att marknadsföra fördelarna kring vad företag kan vinna på att besvara vår kunds frågeställningar/undersökningar. Du ska alltså ej sälja en fysisk produkt, men du måste kunna argumentera för varför företagsledare ska avsätta tid för att svara på frågor. Som person är du säljdriven, social, ambitiös och ansvarstagande. Då du dagligen kommer att kontakta företag i andra länder är goda kunskaper i engelska ett absolut krav, i både muntlig och skriftlig framställning. Kunskaper i holländska är meriterande. Då en stor del av arbetet består av att kontakta beslutsfattare på hög nivå är det också viktigt att du vältalig och ger ett förtroendegivande intryck. Du är troligen nyutexaminerad eller befinner dig i slutet av dina studier, och söker ett arbete med spännande utvecklingsmöjligheter inom marknadsområdet. Din akademiska bakgrund kan variera, men viktigast är din inställning och att du har kunskap om och/eller erfarenhet av IT-området.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010