Säljande centrumledare/marknadsförare

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett spännande och stort företag som äger, förvaltar och utvecklar kommersiella fastigheter av olika slag. De har fokus på god kostnadseffektivitet och hög uthyrningsgrad, vilket leder till en aktiv och effektiv förvaltning. Detta medför en strävan av att vara marknadsledande inom respektive delmarknad. Kunden söker nu en person som kan hjälpa dem att leda och marknadsföra ett köpcentra med inriktning på mode. Profileringen präglas av att vara framåtblickande, medvetet och med en hög modegrad. För att lyckas i sin roll, värnar vår kund om att knyta starka kundrelationer genom ett aktivt engagemang och en hög servicegrad som skapar förutsättningar för långsiktiga hyresförhållanden. Detta medför att du ska vilja knyta an till och få kontakt med butiker som för med sig en kosmopolitisk och positiv känsla. Din uppgift som centrumledare/marknadsförare hos vår kund innebär i stort att du ska leda ett köpcentra. Du kommer då ställas inför utmaningar som att fylla köpcentrats alla lokaler med spännande och lockande butiker. Det krävs att du klarar av att skapa en helhetsbild och lyckas få en bra butiksmix som dels ska gynna varje enskild butik, men även köpcentret som helhet. Tjänsten innehåller att sälja in konceptet för olika butiker, så att de kan se fördelarna samt lönsamheten genom att förlägga sin verksamhet på just det köpcentret. Andra delar innefattar att ordna olika jippon, föra statistik på besöksantal samt ha kontakt med olika yrkesmänniskor som till exempel arkitekter. Du kommer även ha en coachande roll, vilket innebär att skapa en positiv stämning bland de befintliga affärsföreståndarna, samt lyckas skapa en gemensam grundprofilering. Marknadsföringen innefattas även av hemsidan, som ska uppdateras parallellt. Omfattningen är halvtid, vilket innebär 20 timmar/vecka som du kan disponera själv. Dock är det önskvärt att du är på plats måndag morgon samt fredag eftermiddag för att stämma av innan och efter helgen. Du börjar den 1/1 2009, dock är det bra om du är tillgänglig innan för inskolning i olika processer. Skallkrav: Du som söker ska ha branschvana. Detta innebär att du helst ska ha erfarenhet från ett köpcentra sen tidigare. Det går dock lika bra med butikserfarenhet, då i form av butikschef eller liknande. Meriterande krav: Det är meriterande om du har en säljande personlighet, då fokus kommer ligga på att skapa en bra butiksmix. Detta innebär mycket kontakt med potentiella kunder, där förtroendeingivande och relationsskapande är nyckelfaktorer. Det är även bra om du är van att arbeta självgående, då du kommer till stor del få strukturera upp det egna arbetet. Det är även ett stort plus om du har ett genuint brinnande intresse för denna typ av projekt, vilket gör att du kan ge det där lilla extra. Personliga egenskaper: Du som söker ska vara pigg, glad och tillmötesgående. Detta visar du genom att du har lätt för att skapa kontakt med olika sorters människor och kan både prata och lyssna. Du är även en lösningsfokuserad individ som kan komma fram till kreativa lösningar. Personen vi söker ska även vara initiativtagande och driftig och kunna driva olika projekt framåt. Du är strukturerad, flexibel och bekväm med att sköta många olika arbetsuppgifter parallellt. Arbetstider och anställningsform: Måndag-fredag, 20 h/vecka, fritt disponerat. Uthyrd. Lön: Enligt överenskommelse. Kommun: Malmö Tillträde: 2009-01-01 Ansökan senast: 2008-11-27 Sök denna tjänst via länken nedan: http://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=2077

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Malmö
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 6 november 2008
  • Ansök senast: 6 december 2008

Liknande jobb


20 mars 2023