Säljande coach, arbetsmarknadstjänster

Säljande coach, arbetsmarknadstjänster

Arbetsbeskrivning

Kollega är ett nytänkande och innovativt företag som arbetar med rekrytering och bemanning. Vi arbetar också med att rusta och matcha arbetssökande i riktning mot arbete och studier, på uppdrag av Arbetsförmedlingen.

Vi bär på värderingen att alla har en plats på arbetsmarknaden, liksom att alla har ett ansvar för sin egen försörjning. Och vi är övertygade att alla kan hitta den med rätt stöd, motivation och kontakter. Vi drivs av att utveckla människor, leda dem till rätt plats och ge dem förutsättningar att prestera maximalt utifrån sin potential. Det gäller såväl våra deltagare, som våra rekryterade kandidater och våra egna anställda. Hos oss får du arbeta under stor frihet men också stort ansvar.

Vi söker nu en medarbetare till Gotland som ska arbeta tillsammans med våra handledare på kontoret. Till arbetsuppgifterna hör att bemanna kontoret för besökande deltagare, stötta våra deltagare med praktiskt stöd, stämma av hur deras planering fortskrider samt arrangera gruppaktiviteter. En viktigt del av arbetet är också att ta kontakter med arbetsgivare och presentera såväl våra deltagare som våra övriga arbetsmarknadstjänster.

Det är meriterande med ett starkt nätverk bland arbetsgivare i regionen. Likaså att ha ett nätverk bland gruppen arbetssökande och tidigare erfarenhet av liknande arbete, exempelvis på Arbetsförmedlingen eller hos annan fristående aktör. Vidare är det meriterande om du har kompetens i motiverande samtal eller liknande samtalsmetodik. Vi förutsätter att du talar flytande svenska. Det är därutöver meriterande om du talar arabiska, somaliska, tigrinja eller persiska/dari.

Ännu viktigare är dina personliga förmågor och drivkrafter. Vi söker snabblärda personer som har rätt personlighet för arbetet. Eftersom du arbetar nära våra deltagare och marknadsför vår organisation och våra tjänster får du inte vara rädd för att ta kontakt med andra människor. Som person behöver du vara självständig, ansvarstagande, stabil och empatisk. Vi förutsätter att du har god IT-vana.

Det är meriterande men inte ett krav om du dessutom uppfyller Arbetsförmedlingens krav för att arbeta som handledare i tjänsten Rusta och Matcha. Kraven är två års arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren samt två års högskolestudier, inom ämnen som rör samhälle, människa, organisation och arbetsliv, eller tre års relevant arbetslivserfarenhet samt ett års eftergymnasiala studier.

Tjänsten är på deltid eller heltid, efter överenskommelse. Placering är i Visby, med viss möjlighet till distansarbete.

Personligt brev är inte ett krav när du söker jobb hos oss.

Eftersom vi använder oss av evidensbaserad rekrytering, där personlig potential är viktigare än formella meriter, kommer det certifierade logik- och personlighetstestet UPP från Psykologisk Metod att ingå som en obligatorisk del av rekryteringsprocessen.

Rekrytering sker löpande och kan komma att avslutas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kollega
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024