OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000.
Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns 5 bagerier och ett 35-tal brödbutiker. Populära produkter är Fazer Rotfruktsbröd, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lantbröd, våra ekologiska bröd samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.
Vi skapar smakupplevelser
Fazer Bageri AB är ett av Sveriges främsta bageriföretag med kvalitet i fokus. Vårt sortiment består av Fazer rågbröd, Lövånger tunnbröd och Skogaholms bröd. Med dessa tre välkända varumärken har vi ett attraktivt sortiment som gör oss till en av de större leverantörerna inom Svensk Dagligvaruhandel.
Vi söker nu dig som vill vara en nyckelperson när det kommer till att distribuera vårt bröd och arbeta med brödhyllan ute i butik! Du ansvarar för att Fazers bröd tar plats i hyllan och presenteras på bästa sätt för att nå konsumenten. Då du har daglig kontakt med de som arbetar i butikerna är du även vår ambassadör på plats i våra kunders vardag. Vi ser därför att du även trivs med sociala kontakter och är försäljningsinriktad. Slaget om kunderna står i hyllan och i din roll driver du Fazer framåt som en del av vår grundstomme!
Som säljande distributör kommer du att:
• Sälja och leverera bröd direkt till butikerna med lastbil
• Plocka upp bröd direkt i butik, ta order och hitta de bästa säljplatserna
• Självständigt föreslå/sälja in och skylta upp kampanjer och uppfatta köpsignaler
• Skapa goda kontakter med våra kunder
Vi söker dig som har:
• Ett intresse för försäljning
• C-körkort med YKB
• Datorvana
Tidigare erfarenhet av butiks- och försäljningsarbete inom och till dagligvaruhandeln är meriterande! C-körkort med YKB är starkt meriterande.
Vi söker dig som är:
• Utåtriktad och har en positiv inställning
• Självgående
• Drivande och lösningsfokuserad
• Stresstålig
Detta erbjuder vi:
• Ett spännande arbete med några av branschens starkaste varumärken
• En tjänst där du får kombinera praktiskt- och fysiskt arbete med försäljning och kundrelationer
• En stimulerande och trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med riktigt skickliga kollegor
Mer information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Nässjö.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Allen, Säljområdeschef, telefon 0730-522617.
Välkommen med din ansökan senast 2017-03-17. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.