Säljande distriktschef till Flintab AB för Eskilstuna/Stockholm

Arbetsbeskrivning

Flintab är Sveriges ledande företag inom vågar och vägningssystem. Företagets erbjudande möter alla behov inom industriell vägning. Att arbeta på Flintab innebär att verka inom ett företag där människorna gör jobbet. Företaget har unik och ledande kompetens inom sitt fackområde. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab är certifierat enligt ISO 9001, 14001 och deras laboratorium är ackrediterat av SWEDAC.
Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd sälj och eftermarknadsorganisation. Läs mer på www.flintab.se.

Experis är Flintab’s strategiska samarbetspartner vad gäller rekrytering.

Arbetsbeskrivning
Som säljande distriktchef ansvarar du för distriktets kunder samt för försäljning av företagets produkter och tjänster.
Det är en mycket väl fungerande organisation idag där du har personalansvar för distriktets 2 säljare, 10 tekniker samt 1 administrativ personal. Du är budget- och resultatansvarig och rapporterar till Flintabs ledning.

Vi söker nu en säljande distriktchef som vill vara med och realisera vår tillväxtstrategi på distriktet. Vår ambition är att växa genom ökad närvaro och en positiv marknadsstrategi. Din uppgift är att hitta nya kunder samt att vårda och utveckla befintliga kundrelationer genom besök, telefon, e-post, mässor och andra kundträffar.
Du skall även ansvara för avdelningens välbefinnande genom att coacha personalen och följa gällande arbetslagar och förordningar. Du kommer att ha en bred produktportfölj och motiverade medarbetare till din hjälp.
Vi räknar med 25-30 övernattningar per år.

Placeringsort och tjänsteställe är Eskilstuna, man utgår därifrån när man inte är ute och reser.

Vem är du?
Du har tidigare haft kund- eller försäljningsvana mot industrin samt budget- och resultatansvar. Erfarenhet från teknisk bransch är starkt meriterande.
För att bli lyckosam i rollen så är du bekväm med att ha personalansvar och vana av att leda personal på distans.
På kontoret i Eskilstuna finns 50 % av din personalstyrka. De andra kollegorna finns i Stockholm, Karlstad och Borlänge.
Du kommer att få möjligheten att utveckla affärerna tillsammans med kunderna samt att du arbetar med att utveckla och coacha din personal. En uppskattad fördelning på arbetet är ca 60-70% sälj och 30-40% administration och ledarskap.

Vidare har du goda datakunskaper och erfarenhet av affärssystem. Svenska i tal och skrift är ett krav, engelska är meriterande.

Kontaktperson
Ansöker gör du via www.experis.se, annonsnummer 908637. För mer information kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på Tel 016-15 5733.
Frågor kan även skickas till thomas.andersson@se.experis.com.
Urvalet kan ske löpande så välkommen in med din ansökan så snart du kan, dock senast den 26/1.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 december 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


B2B Sales Manager (International) FMCG

B2B Sales Manager (International) FMCG

5 november 2024