OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.
Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.
Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.
Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.
Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.
Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.
Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.
Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsamman med andra så kommer du trivas bra hos oss.
Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.
Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se
Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.