OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta entreprenörsmässigt nära kund och samtidigt vara en del av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven och vill arbeta med försäljning där du bygger långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team här i Karlstad och söker nu en säljande Business Manager som brinner för tillväxt, nya och goda affärsrelationer byggda på framgångsrika kundsamarbeten!
Om uppdraget
Som Business Manager på Adecco kommer du att tillhöra vårt kontor i Karlstad som just nu expanderar. Vi är ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av tjänstemän och kollektivpersonal till våra kunder. Som Business Manager har du det övergripande ansvaret för dina kunder där du vidareutvecklar relationer samtidigt som du arbetar aktivt med att få in nya kunder som en del av din vardag. I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål. Som Business Manager är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Rollen och arbetsuppgifterna är varierande, vilket kräver ett lösningsorienterat mindset samt att du är flexibel och gillar att ta eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter. Till en början kommer en stor del av rollen bestå av nykundsbearbetning.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån rekrytering av konsulter, merförsäljning, nykundsbearbetning, administration samt en stor del planering och personalfrågor. Vi sitter i centrala Karlstad och du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.
Välkommen till ett prestigelöst högpresterande team med stark lagkänsla! Hos oss är vikten av samarbete lika med den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter inom bemanningen.
Kvalifikationer
· Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
· Säljerfarenhet: du har god erfarenhet av försäljning och har full koll på att värdeskapande försäljning inte kan göras efter ett manus eller rutin. Du behöver därför vara lösningsorienterad, affärsmässig och ha en stark entreprenörsanda.
· Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
· Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med mycket energi och förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har lätt för att prioritera och är snabb i tanke och handling.
· Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
· Du har god erfarenhet av att arbeta i olika system.
· B-körkort och tillgång till bil är ett krav
Om dig
Du drivs av nyförsäljning och att bygga förtroendeingivande relationer med både kandidater och kunder. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Som god ledare är du en förebild som bidrar till en hög konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande, proaktiv, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, besitter mycket energi och som mer än gärna sprider din positiva anda. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!
Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.
Ansökan
Tjänsten som Business Manager med placering i Karlstad är en tillsvidaretjänst. Vi vill att du ska må bra och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelser, men gärna så snart som möjligt.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, så vänligen bifoga CV och personligt brev och skicka in din ansökan nu. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra 20 kontor spridda över landet.