OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Vill du jobba med människor i en coachande och personalansvarig roll? Har du en affärsmässighet och förmågan att utveckla långsiktiga relationer? Vill du jobba både administrativt och även vara ute och träffa kunder i näringslivet? Då kan detta vara nästa jobb för dig!
Nu söker vi till vårt drivna team en ytterligare kollega till vårt affärsområde Linköping/Norrköping/Nyköping med placering i Norrköping. Som Konsultchef hos oss kommer du få ett brett ansvarsområde med många olika arbetsuppgifter. Det innebär bland annat att ansvara för nya tillsättningar av resurskonsulter inom personaluthyrningen; lägga ut annons, screena CV, telefonintervjua, ha personliga intervjuer och ta referenser. Som Konsultchef ansvarar du även för coaching av de anställda konsulterna och kontinuerlig uppföljning med de beställande kunderna. Du administrerar ärenden, attesterar lönelistor och bokar även ut "timmisar" på kortare uppdrag. I din roll som konsultchef på Manpower kommer du även att etablera och upprätthålla kundrelationer på bemanningssidan.
Eftersom vi arbetar med människor är det grundläggande att du är en socialt begåvad lagspelare med mycket energi, och har en förmåga att både skapa förtroenden och leva upp till dem. Införsäljning av kompetens till näringslivet är en stor del av vår verksamhet och vi ser därför att du har en positiv inställning till att ta kundkontakter, är energisk, gillar att jobba i tempo och har en positiv inställning till människor.
I vårt team är det viktigt att vi hjälper varandra, har en god dialog och för verksamheten framåt tillsammans. Vi kommer därför lägga stor vikt vid din personlighet och ambition.
Körkort är ett krav.
Du kommer rapportera till vår Affärsområdeschef Anette Hedberg.
Start: snarast
Omfattning: Heltid
Vem är vår nästa kollega?
Du är helst bosatt i Norrköping och har ett bra lokalt kontaktnät. Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanningsbranschen. Stort önskemål är att du har arbetat med snabbrörliga arbetsuppgifter där du har haft ett gott resultat; exempelvis arbetsledare, kundansvarig säljare etc.
Utbildningsmässigt är det bra om du har en högskoleexamen inom exempelvis HR, ekonomi eller samhällsvetenskaplig inriktning. Även examen från YH-program inom sälj och marknadsföring är intressant. Språkmässigt har du mycket god svenska i tal och skrift, samt engelska.
Kontaktperson
Din ansökan vill vi ha via www.manpower.se senast den 17 januari 2017. Ansökningar hanteras löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag. Inga ansökningar tas emot via e-post. Kontaktperson är Rekryteringskonsult Anna-Karolina Gradvall 013-35 55 01.
Välkommen med din ansökan!