OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Är du en serviceinriktad lagspelare? Har du erfarenhet av försäljning och vill kunna påverka din lön? Sök då tjänsten som säljande kundservicemedarbetare. Du kommer att ha daglig kontakt med OKQ8s privatkunder och företagskunder över telefon. Du kommer hantera fakturafrågor, medlemsfrågor, försäkringsfrågor, beställningar, merförsäljning och övriga kundfrågor.
Vi söker
Vi söker nu dig som har ett extra öga för försäljning och som har lätt för att prata med olika typer av människor via telefon. Du är en positiv, engagerad och driven person som tycker om att ge kunder det lilla extra. Du tycker om och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Som vår nya säljande kundservicemedarbetare värdesätter du en god service lika mycket som kundfokus och försäljning.
Du är engagerad i ditt arbete och gillar att jobba både i team och självständigt. Stresstålighet är en annan viktig egenskap då vi tidvis jobbar under högt tryck.
Viktig för oss är att du känner dig trygg med att ha telefon som ditt främsta arbetsredskap då vi främst kommunicerar med våra kunder i den kanalen. Vi ser gärna att du är öppen och ärlig och har en god kommunikationsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning av försäkringar, men det är inget krav. Eftersom du är vår röst utåt ser vi gärna att du har arbetat med kundvård och försäljning tidigare. Vidare uttrycker du dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då denna tjänst innebär att du blir utbildad försäkringsförmedlare kommer vi att begära in ett registerutdrag för försäkringsdistribution från polisen.
På OKQ8 Kundservice i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven. Vi arbetar löpande med urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2020-11-30. Start för tjänsten som vår nya säljande kundservicemedarbetare är 14/12.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Jessica Thorsell 070-168 19 97, jessiica.thorsell@okq8.se alternativt rekryteringsansvarige, Camilla Skalberg 073 -068 40 13, camilla.skalberg@okq8.se
Varmt välkommen med din ansökan!
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.