OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Webhelp fortsätter att växa och söker nu fler kollegor till kontoret i Kalmar! Vi söker dig som trivs med att arbeta i team, tycker om att hjälpa andra och drivs av att jobba mot mål!
OM TJÄNSTEN
Du kommer att arbeta på en energifylld och härlig arbetsplats omgiven av engagerade och kunniga medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå utav att ge kundservice i världsklass, detta genom att svara på inkommande kundsamtal från Allente (Canal Digital & Viasat). Arbetsrollen är bred och du hanterar inkommande samtal inom kundservice, fakturafrågor och teknisk support. För oss är det viktigt att du ska lyckas! Därför arbetar vi mot tydliga mål som kontinuerligt följs upp för att främja din utveckling. Ditt huvudfokus ligger på att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov.
Försäljning är en naturlig del av varje samtal, det skapar förutsättningar att skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Fördelen med att jobba på Webhelp är att du får möjlighet att utvecklas inom försäljning och har chansen att påverka din egen lön. Det finns inget tak på provisionen, det innebär att du kan tjäna riktigt bra - utöver din grundlön!
Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en utbildning som sträcker sig över 4 veckor där vi varierar utbildning med arbete. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på bästa sätt och ger dig kunskaper inom följande områden:
- Kundsystem
- Fakturahantering
- Teknik
- Försäljning Retorik och samtalshantering
Sammantaget ska du på bästa tänkbara sätt lösa kundens ärende och leverera en kundupplevelse i världsklass.
VI SÖKER DIG SOM...
.. är serviceinriktad och flexibel. Du tycker om att möta nya människor och lägger stor vikt vid att vara hjälpsam, såväl mot kunder som kollegor. Du tycker försäljning låter intressant och ser fram emot att utvecklas i din arbetsroll. Tidigare erfarenhet inom service och försäljning är meriterande men inget krav.
Vi vill att du uppfyller följande:
- Har grundläggande datorkunskap
- Godkända betyg i svenska A eller 1 och engelska A eller 5
- Talar flytande Svenska och känner dig bekväm med samtal på engelska.
- Fyllt 18 år
- Finns ej med i belastningsregister
VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
Då Wehelp växer i en snabb takt finns det, för dig med rätt drivkraft, goda chanser till utveckling med interna karriärmöjligheter. Vi är idag den tredje största kundtjänstleverantören i världen där vi strävar efter att nå toppen - det gör vi gärna tillsammans med dig! Stämningen på våra kontor är energisk, öppen och positiv. Medarbetarna delar med sig av erfarenheter och tips som kan underlätta arbetet och bidrar till en god stämning på kontoret. För att stärka sammanhållningen i våra team anordnas det med jämna mellanrum aktiviteter och gemensamma tävlingar.
START: 2021-06-14, men vi har även senare starter!
PLACERINGSORT: Kalmar
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 100% (börjar med 6 månaders provanställning), flexibel anställningsform på 100-75% efter överenskommelse.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, Mån-Fre 08.00-19.00, helg 10.00-19.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-06-03
Vi gör löpande rekryteringar och urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag!
Making business more human for the world’s most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
swedish
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780